Saturday, 15 November 2014

MASTER CHEF JUNIOR SKAD 2014: KEPUTUSAN BELUM UMUM...DAH ADA X PUAS HATI...

Master Chef Junior ...rupanya belum habis lagi ceritanya..!!!!
Hmmm...mula-mula rasa nak marah....
Pastu rasa nak ketawa pulaks...
Bukan ketawa sorang2 tau..!!!
Hahahaha....aku masih waras lagi la....hahaha

Pasal Rendang Warisan Nenekku...
Yang aku & the gang masak hari pertandingan hari selasa tu..!!!
Ada yang x puasa hati rupanya....
Bukan kumpulan yang bertanding tu x puas hati....
Bukan juga kawan-kawan yang pakat makan rendang kumpulan kamin habis 1 kuali tu....
Pun bukan Pakcik gardener or makcik cleaner yang berulang2 rasa rendang kitorang...
Lagi bukan Juri yang bagi markah...
lagi-lagi..lagi ..lagi  la bukan cikgu yang tengok kitorang masak rendang dari mula hingga rendang tu masak...
X Mungkin la cikgu yang tengok dari awal tu nak x puas hati kan.....sebab ada sorang cikgu tu siap tengok rempah rendang yang dah blend tu tumpah sememeh masa aku nak tumis dalam kuali...
Lagi sorang ustazah yang tolong aku tuangkan bahan blend tu dalam kuali yang panas masa aku panik sebab minyak dalam kuali dah panas sangat...


Ada sorang cikgu ni x puasa hati rupanya...kerana Rendang Warisan Nenekku....
X puas hati sebab puding caremel ni....
Senang cakap..apa saja yang kami masak ada la yang dia x puas hati
Tapi bukan cikgu yang dalam gambar kat atas ni ye..!!!
Cikgu ni okey je ngan kitorang...hehehe
Hahaha..jangan xtau....
Ada sorang cikgu lain....
Aku pun x sangka...
Ingatkan dalam Master Chef kat ASTRO tu je ada kontroversi..!!!!

Hari Rabu...sehari selepas Pertandingan tu....
Ada kawan aku yang screenshot tunjuk kat aku pasal ada sorang cikgu yang dah post kat FB...
Hmmm.....masa mula kitorang pakat tengok screenshot tu & pakat baca ramai-ramai...
Mula-mula rasa geram & nak marah kerana....
Apa yang cikgu tu x puasa hati sangat ngan kitorang...
Rasa sedey pun ada bila cikgu tu seolah menuduh kitorang masak rendang tu kat umah...
Padahal cikgu tu langsung x tengok pun kitorang masak...
Cikgu tu langsung x rasa pun rendang kitorang..
Yang aku ingat...aku siap pelawa cikgu tu rasa rendang tu..masa cikgu tu tengah rakam gambar rendang kitorang kat meja hidangan tu...
Tapi cikgu tu langsung xnak rasa pun....
Patut la pun....
Ingatkan cikgu tu macam cikgu2 lain juga yang rakam gambar sebab dorang kata cantik & sedap..
Rupanya cikgu yang sorang ni rakam gambar sebab nak post kat FB & nak pertikaikan kumpulan aku...
Tapi masa aku tengok screenshot yang kawan aku tunjuk tu....xde la sangatpun yang like apa yang cikgu tu tulis...
x nampak pun ada yang setuju dengan apa yang cikgu tu tulis....
Hahahaha.....
Asniaza & Imtisal memang emosional masa baca screenshot tu sebab dorang kata macam x sepatutnya lah cikgu tu tulis macam tu...

Tapi aku dah cool kan dorang...
Aku kan ketua....!!!!!!
Kena la pujuk anak buah aku kan...hahahaha
Aku cakap biarkan je....
Sebabnya yang buat camtu sorang je cikgu......
Sedangkan  ada ramai lagi cikgu lain yang tengok camaner kitorang masak dari mula hingga akhir
Ramai lagi kawan-kawan yang tengok macam mana susah payahnya kitorang dari hari Jumaat hingglah hari Selasa tu..
& kita pun x tau apa yang cikgu sorang tu x puasa hati sangat sampai tulis kat FB....
So,biarkan je lah....
Buat apa nak serabut kepala...
Biarla orang yang x puas hati tu je yang serabut kepala...
Hehehehehe

Masa aku whatsapp kat Achik & citerkan kat achik pasal screeshot tu...
Acik kata abai kan je...
Kata Achik....itu adalah perkara biasa...
Kata Achik...
"Dalam hidup kita mesti ada orang yang xsuka dengan kita....kerana kita pun bukan suka pada semua orang...ada juga orang yang kita x suka kan....."
Banyak lagi la Achik motivate sampai aku tulis kata Achik dah macam Pakar Motivasi terkenal...hahahaha
Hmmmm...apapun betul jugak cakap Achik tu....
Mana boleh kita nak paksa orang suka kat kita kan...
Macam la juga..orang x boleh paksa kita suka kat dia kan...
Apa yang kita buat kat orang,
Sama ada baik atau x baik.....Allah akan balas
Baik dibalas baik...
Begitu juga sebaliknya...


Terima kasih juga kepada...:
Mak Maisarah sebab sanggup gi cari apron malam2 buta...demi kami..!!!
Mak Imtisal yang sanggup kuar malam belikan biskut Oreo...!!
Mak Aku yang tolong buatkan kad menu...tolong bagi idea!!!!
Mak Farah yang sanggup gi beli kacang panjang & ikan serta rebus ikan malam-malam buta..!!!
Mak Syaza yang sanggup korbankan piring..sudu & hiasan dessert tu...
Mak Asniza yang berat hati nak bagi asniza bawa pinggan mangkuk cantik tu...
hehehehe...sib baik xde pinggan yang pecah..!!!
Tq mak-mak semua...walaupun ada sorang cikgu yang x puas hati...hahahaha
Apapun ...keputusan belum pun diumumkan...!!!!
xtau lah apa kesudahannya....
Apapun keputusan kami redho...
Kalau dapat nombor berapa pun kami dah berusaha sehabis baik....
Hanya kami bertawakkal....





No comments:

Post a Comment