Sunday 2 November 2014

PUDING KEK BATIK.....PROJEK KAKAK CUTI SEM....


Puding Kek Batik....
Kuih peberet kakak & aku jugaaaaa...
Ni projek kakak petang semalam nyer...
Masa on the way balik sekolah kakak call suruh belikan biskut marei...
Hmmm,,,,kalau dah suruh beli biskut merei..memang dah boleh agak la kakak nak buat puding kek batik ni...
Xkan nak cicah air kopi buat minum petang kot...
Hmmm rasanya tu bukan taste kakak makan biskut cicah kopi tu...hahahaha
Kali ni nampak mewah ngan coklat...sampai tenggelam biskut merei tu//
Kakak kata memang dia nak buat cokalat tu banyak dari biskut...
Belum betul2 sejuk lagi aku dah korek ngan sudu sebab x tahan tengok coklat tu ,meleleh...hehehehe
Aku berani buat sebab mak aku dah buat dulu...
Kalau aku sendiri nak kacau apa2 yang kakak buat @ barang2 kakak memang x la....
Kakak aku tu bukannya mesra alam sangat dengan aku...
Hehehehee
Tapi aku tau dia sayang aku...yewwwww!!!!
Sebabnya dia x marah pun masa aku dah korek kek puding batik tu tanpa minta kebenaran..
Sememeh ngan coklat sebab belum sejuk lagi dah potong...
Masa kakak buat aku x tengok pun sebab aku tengah layan hp kat bilik...
Bila kuat tengok dah siap pun....
Tanya resipi pun kakak x jawab...
Tapi aku masih ada plan B...hahahaha
Selongkar balik entri tahun lepas sebab aku memang ingat masa kakak buat tahun lepas aku ada amik gambar & tulis resipi yang kakak save dalam handphone...
Kakak pun dah macam mak aku...save resipi dalam handphone..!!!! hehehee
Memang aku copy paste sebijik je dari entri tahun lepas...

PUDING KEK BATIK...
1ketul butter
1 tin susu pekat
1pkt kecik(175gm) Milo
3 biji telur
Biskut marrie

1.







Mula2  alas dulu loyang...kakak exited nk buat sampai lupa nk alas loyang..kena la panggil mak aku tolong alas loyang guna aluminium foil..ni supaya nanti senang nak kuarkan kek batik tu..

2. Pukul telur & susu pekat...masukkan dalam kuali..Tambah milo & butter & kacau dengan api kecik je sampai didih
 3. Biskut marrie dipatah-patahkan ...
4. Angkat kuali tadi dari api dan masukkan biskut marrie & gaul cepat-cepat..
5. Kakak aku dengan vangganya sedang menayang biskut marrie yang dah digaul rata-rata....

No comments:

Post a Comment