Saturday 1 November 2014

JERUK MANGGA VIRAL.....

JERUK  MANGGA VIRAL...!!!!
Hahahahaa...
 Sudah tukar nama.....
Jeruk Mangga Asam Boi....
Dah banyak kali Achik whatsapp gambar Jeruk Manngga Asam Boi dalam Family Group...!!!

Kata Achik...Jeruk Mangga Asam Boi ni dah jadi viral kat whatsapp...kat FB & kat google pun...!!!
Achik suruh try buat sebab sedap....

Makanya mak aku sibok lah mencari buah mangga untuk  dijadikan jeruk viral tu....
Sebenarnya dah 2 hari mak aku beli mangga tu...
Aku ingatkan mak aku nak makan ngan kuah rojak macam selalu tu...
Bila aku tanya ..mak aku kata nak buat jeruk asam boi tapi dah cari asam boi kat Hero hari tu...
habis stok...
Waa...agaknya semua orang sibok membuat jeruk viral ni jugak kot..heeee
Semalam mak aku suruh aku cari  kat Speedmart...
Sib baik ada...1 botol tu ada  20 biji harganya 3 hengget
 

 3 biji mangga muda dipotong jejeri...digaul dengan 1 garam.....5 cili padi....1 1/2 cawan gula & 20 biji asam boi masin...Kacau
 Gunakan penyepit makanan & masukkan dalam botol
 Tengok mak aku buat x la susah pun...campur je semua...
Susah lagi masa kitorang buat Jeruk Mangga ni masa pelajaran Sains hari tu..
Masa belajar Sains topik Pengawetan makanan....cikgu ajar guna garam,gula & cuka
Buah mangga tu cuci bersih & potong..Pastu kena masak air panas & bancuh garam,gula & cuka & masa masih panas masukkan buah mangga,betik & buah cermai.

 Yang ni nampak senang kacang.....gaul semua..masuk dalam botok & biar beberapa jam & daj boleh makan..
 Tengah posing amik gambar sebelum dikurung dalam peti ais...!!!!
Hahahaha...
Siap 1 balang Jeruk Mangga Viral..!!!
Hmmmmm...jujurnya...
Jujurnya.....
jujurnya....
Banyak kali mak aku suruh aku rasa..ajak aku teman makan jeruk ni..
Aku memang x minat jeruk-jeruk ni..
Mak aku jew yang layan...!!!!

No comments:

Post a Comment