Tuesday 10 December 2019

PERCUTIAN BAJET @ PANGKOR VAGARY RESORT

Pukul 10 dah sampai Jeti Lumut
Tunggu nenek, achik & family dari Kedah

 Parking kereta x jauh dari jetty
1 jam singgit

 View dari  bangunan parking bertingkat

Amik beg

 Heee.. Dah penat la
Actually mak aku baru bagitau surprise ni hari Khamis
Plan dari Achik untuk family vacation sempena lepas SPM
Plan asal Achik kata nak gi Sarawak
Sebab nenek dah rindu "nak balik" Sarawak🤭🤭
Tapi sudahnya x jadi gi Sarawak
Tapi sib baik juga x jadi
Kalau x..
Memang burn la tiket abang
Sebabnya sepanjang 3 bulan ni abang kat akademi memang x boleh  excuse..
Ingatkan memang dah xde vacation la tahun ni
Plan nak cari kerja jer...
Tak kan nk melangut kat rumah jer..
Tapi my insting rasa macam akan ada surprise
Sebabnya kakak nak balik hari Khamis
Aku pelik naper kakak balik
Rupanya mak aku cakap sebab Achik dah manage family vacation..
Dengar lak nak gi pulau
Ada snorkling bagai...
Yeyyyyyy
Saya suka..
Saya suka...!!!!

 Cakkkkk... Tetiba Aqil datang peluk...
Setelah 3 jam pishang kat jetty
Akhirnya nenek.. Pakcik.. Achik... Haikal d Aqil sampai
Ceritanya mak aku salah info
Mak aku kata Achik bagtau feri pukul 11 pagi
So.. 6.30 pagi we all dah bertolak dari KL
Sebab kita tak tau traffic macamana..
Mungkin jem sebab cuti sekolah..
So mak aku kata kena expect the unexpected la
Tak berani singgah breakfast takut timing lari
Mak aku dah siapkan tortilla wrap 8 roll untuk semua ahli group.. Hahaha
Pukul 10 am we all dah sampai jetty
Tengok kat family group achik update baru sampai Bukit Gantang
Uih... Camaner ni tiket pukul 11
Sempat ke Achik sampai?
Laaaaaa... Achik kata open ticket la..
Tak kisah pukul berapa..
Mmmm.. Laaaaaaa

Ok.. Jom naik ferry



Dah sampai jetty
Amik taxi gi resort
Rm25 one way

 Dah sampai
Vagary Resort

 Cantikkk😍😍

 Achik kata sengaja pilih Vagary Resort
Sebab cantik & hanya 20m dari pantai
TQ Achik

 Semua cantik

 Semua sudut aku suka

Menarik

 Putih
English

 Vagary Street view

Setiap unit ada pokok ni
Cantik

Our room
Corner lot
Depan bilik achik
Sebelah bilik achik bilik Haikal & Aqil

Peace✌️


Snap pic uodate IG jap


Leisure time..
Petang 6. 30 hornbill feeding
To be continue



No comments:

Post a Comment