Friday 21 June 2019

DURIAN & PULUT SANTAN- IFTAR PUASA 6

Hari Khamis...20 Jun 2019
Baru hari ke-5 Puasa Syawal
Ada baki 1 hari lagi
Puasa sengsorang
Sebab mak aku dah habis puasa 6
Heeee..kalau puasa boleh request nak makan apa- apa..
Nak DURIANNN...
Boleh..?

Minggu lepas request durian
Mak aku cakap belum gaji
Ni beli durian ...aku tanya mak aku dah gaji ker..?
Mak aku cakap belum...
Habis naper beli..?
Mak aku kata kena beli sebelum gaji...
Laaa....pulak...
Kenapa..???
Mak aku cakap sebab minggu depan dah gaji
Nanti kalau orang ramai dah dapat gaji
Penjual durian naikkan harga..
Hahaha...macam tu ker..?



Yesss...mak aku beli durian...
Nampak dalam pic besar
Tapi kat luar buah ni x besar pun..
Tapi penjual durian tu peramah la...
Lagi ramah dari duri durian..
Hahaha


 Buah pertama...
Syantikssss

 Buah yang ke- 2
Pun syantiks

 Buah ke-3
Boleh tahan
Buah ke-4,5&6 heee....x syantiks dah
Nasib baik buah 1-3 syantiks
Nak makan durian ngan pulut & santan..
Boleh...??


 Heeee...mak aku masakkan pulut
Siapkan kuah santan + garam..



Mmmmmm.......sedappppppp

4 comments:

  1. Wahhh... Bestnya nak makan apa sume dapat.

    Betullah tips Mak Cella tu, beli durian sebelum gaji, hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee..kalau puasa selalunya dapat jer..heee
      Penjual durian tu patutnya jual jer durian tu murmur....baru lah kiter dapat makan banyak..hahaha

      Delete
  2. Kalau macam tu..kene puasa hari2lh baru boleh request macam2 hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...kalau boleh nak jer pusa tiap hari ...kalau time rajin macam sekarang la..
      hahaha

      Delete