Friday 25 January 2019

ROTI SOSEJ vs NASI GORENG -BEKAL 24 JANUARY 2019

Bekal Roti Sosej Goreng vs Nasi Goreng Beras Perang
+ Apple sorang sebijj
Itulah bekal semalam 24 January 2019
Actuallly apple tu beli  12 biji
Sebab aku dah plan ngan Auni nak gi melawat Haikal Hassan...
Ala...Haikal Hassan tu classmate kitorang..
Haikal yang pernah aku citer KAT SINI.....
Minggu lepas Haikal Hassan operate sebab apendiks..
Dia warded 2 hari jer...x sempat nak gi ziarah dia kat HUKM tu.
Sebab dia dah discharge...
So..dah plan ngan Auni..Danial semua tu..balik sekolah
Memang plan nak gi melawat hari Khamis sebab Khamis kelas habis awal
Aku dah bgtau kat mak aku hari Khamis nak melawat Haikal
Nanti balik  soh mak aku terus lalu erea rumah Haikal.
Sebab tu beli apple nak bawa gi umah Haikal


 Bekal aku ngan mak akh
Aku mak aku buatkan Roti Goreng Sosej
Mak aku bawa bekal Nasi Goreng Beras Perang


 Roti Sosej Gorenhmg ni juga antara bekal yang selalu bawa pun
Kadang bawa sebatang2
Kadang mak aku potong bulat2 cucuk kat lidi
Kadang potong macam ni

ROTI GULUNG SOSEJ
10 batang sosej
10 slices roti
1 sudu tepung gandum+ 2 sudu air
minyak

1. Rebus sosej hingga timbul
2. Kukus roti dan rolled hingga nipis
3. Bancuh tepung dan air untum jadi glu
4. Ambil 1 sosej dan gulung dalam roti.
5. Hujung roti sapu sikit glu tepung.
6. Buat sampai habis dan goreng deep fry .
7. Boleh serve whole size @ potong




NASI GORENG BERAS PERANG
2 cawan nasi beras perang
1 cawan couliflower
1/2 batang carrot
10 french beans
2 sudu minya

Bahan tumbuk
3 cili padi
2 garlic
1/2 sudu teh garam
1 ikan goreng - ambil isi

1. Panas minyak dan tumis bahan tumbuk
2. Masukkan nasi dan gaul rata sampai berwap
3. Masukkan sayur- sayuran
4. Sesuaikan rasa

 Nasi Goreng Telur Mata untuk abang sarapan
Plus Roti Gulung Sosej


Inilah bekal 24 January..
Bye

No comments:

Post a Comment