Friday 11 January 2019

DURIAN PERTAMA 2019

Durian pertama 2019..
Dah beberapa hari lalu simpang 3 tu nampak orang jual durian..
Sedapnyaaaa...
Tapi tengok jer lah dengan mata...
Tak berani nak minta kat mak aku..
Sebab baru balik kampung
Baru naik sekolah .
Tapi dalam hati terbayang  sedapnya kalau dapat makan durian...
Dan betul lah...
Niat menjadi satu doa...


Petang semalam abang call tanya nak makan apa..
Abang off...tengah gi service motor
Abang cakap soh tanya mak aku bak makan apa abang nak beli..
Abang pesan xyah nanti abang belikan makanan..
Laaaa....aku baru jer lepas beli Nasi Ayam ngan Nasi Goreng Kampung..
Mak aku soh aku belikan sebab mak aku cakap penat...x larat nak masak..
Tapi balik rumah abang xde..
Pastu abang call cakap xyah masak..
Mmm....dah beliiii
Mak aku pesan soh abang beli telur dan kelapa putih


Tapi abang balik bawa durian..
Abang cakap abang belanja...!
Waaaa......duriannnnn...!
Saya sukka...saya sukka....!!!
TQ abang...!
Semoga Allah melimpahkan lagi rezeki abang yang halal.lagi berkat...
Insting abang selalu tahuuu jer aku nak durian..!
Letak saja durian kat dapur..
Abang berkurung dalam bilik..
Hahahaha...abang mana suka bau durian..!
Abang x suka durian...tapi kalau kuah durian abang makan...!
Abang kata nak muntah sebab tadi masa beli durian penjual durian tu toreh kulit durian soh abang rasa manis ke tak..
Abang kata cubit rasa sikit jer..
Tapi bau dia melekat dalam molot..!
Hahahaha...
Kalau aku lagi aku suka.
Biarlah bau dalam molot.Takyah makan banyak kali...
Hahaha...
 Maknaku suruh aku makan durian yang dah kopek ni
Kata mak aku kalau x habis masukkan dalam bekas simpan..
Takkan la aku habis nak makan 2 biji durian ni sekali hadap..!
Kannnnn...
Haaaa...
Tapi naper mak aku x makan..?
Bila tanya mak aku cakap rasa nak demam.
Lepas maghrib jer mak aku dah tidur..
Tapi bila tengah malam...kejap2 mak aku ulang toilet..
Mak aku cakap x boleh tidur...rasa rimas dan sakit badan
Lepas aku sapukan losyen halia & urut2 mak aku...nampak mak aku lena..



 Aku terus sambung makan durian..
Mmm....xbest makan sorang2..
Kakak pun xde.
Mak aku tidur
Abang dah kuar gi jumpa kawan dia..
Mmm......mata pun dah mengantuk..


2 comments: