Thursday 24 January 2019

24 JANUARY...MY BIRTHDAY

24 January datang lagi..
Lagi setahun bertambah usiaku kini..
Syukur ya Ilahi,  ya Rabbi..
Kerana rahmatmu aku masih disini..


Walau tiada kek ditempah
Namun tetap ada hadiah.
Rezeki yang melimpah.
Pemberian dari hamba Allah.


Ini hadiah yang pertama..
Kiriman dari ibu saudara..
Melalui pos laju aku terima...
Sukanya hatiku tidak terkira...



Sudah beberapa hari hadiah ni sampai
Sengaja melembatkan untuk dibuka
Hajat hatiku sudah tercapai
Hadiah apa..cubalah teka...



Hadiah Achik akan ku jaga
Kucium kupeluk kemas-kemas
Hadiah ini sangat berharga
Kerana " Masa Itu Emas"


Warna hitam memang favourite ku..
Kotaknya pula bewarna biru..
Sesuai dengan taste aku..
Hari ni aku pakai jam baru...



Ini pula abang yang bagi
Pun abang bagi dah beberapa hari
Tersengih aku sampai nampak gigi
Sebab dah lama aku mencari


Bertahun sudah hasrat terpendam
Novel yang dikarang abuya Hamka
Sudah lama aku  mengidam
Bila dapat sangatlah suka..


Novel ni ku cari merata- rata
Tetapi x jumpa idaman hati
Kisah sedih  tragedi cinta
Antara Zainudin dangam Haryati

Abang servey berhari- hari..
Demi memenuhi permintaanku
TQ abang berusaha mencari
Rupanya di Shopee ada rezekiku


Dapat yang ni dimalam hari
Tapi bukanlah hadiah pelita
Hadiah ni hadiah misteri
Pembsrian dari ibu tercinta



Jika ada yang bertanya
Aku akan suruh teka
Hanya aku yang tahu isinya
Sebab tadi aku dah buka



Syukur padamu ya Allah..
Kerana diberi panjang umur
Ok..jom dah nak gi sekolah
Jangan nanti aku kena baling telur...
Hahahaha...

2 comments:

  1. Selamat Ulang Tahun Kelahiran dik Cella.. Semoga sentiasa dlm rahmat Allah.. Buku tu sis pon present kt anak masa birthday last year..beli online je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sis im...doa yg baik untuk kiter
      Doa yang sama juga kiter balaskan..
      Dah lam kitet cari tapi jumpa yang cover x cantik sebab xde pic kapal..ssbab tu xnak.
      Sampai dapat yang cover pic kapal ni baru kiter suka..baru feel..hee
      Actually sejak form 1 dah pernab baca pinjam dari Haikal..tapi nk pinjam lagi segan.hee.
      Kiter memang d/load film Indon & ulang2 tengok..10x tengok..11 kali nangis...sadis..!
      Huhuhu

      Delete