Saturday 26 January 2019

MEE KERING EKA & CUCUR JAGUNG - BEKAL 25 & 26 JANUARY 2019

Mee Kering Eka
Bekal  hari ni...
Bukan ke hari ni hari Sabtu...Bekal gi mana...?
Mmm...yer hari ni hari Sabtu.
Tapi aku bawa bekal  juga
Sebab hari  ni ikut mak aku...


Bekal Mee Keri g Eka


 1 bekas Mee Kering Eka
& sebiji apple

 MEE KERING EKA
5 keping mee kering Eka
1 keping daging - potong  & gaul 1/2 sudu teh garam
1 batang carrot
1 cawan kobis
1 pokok daun sup
3 sudu kicap manis
2 sudu cili blend
2 bawang putih
2 sudu minyak
1/2 sudu teh garam

1. Jerang air 1/2 periuk hingga mendidih
2. Panaskan minyak dan tumis  daging
3. Masukkan bawang putih dan 1/2 cawan air.Masak hingga daging lembut
4. Masukkan cili blend ,garam dan masak hingga naik minyak.
5. Celur mee kering hingga lerai dan terus masukkan dalam baha  rencah..
6. Tenjis kicap dan gaul rata.
7. Tambah carrot,kobis dan gaul rata
8. Sesuaikan ras


 Mee kering Eka
Hari tu  beli kat Hero
Selalu mak aku beli mee kering brand lain.
Tapi ni aku yang pilih mee kering brand Eka ni ssbab nampak pack dia cantik
Tapi bila masak mak aku cakap...brand sebwlum ni lagi sedap

 Cekodok Jagung
Ni bekal semalam..
Bekal.hari Jumaat

Tapi dalam banyak2 bekal
Bekal Cekodok Jagung ni yang paljng slow nak makan..
Tak kena ngan taste aku
Tapi makan jugak la
Kawan2 aku pun lemau jer nak habiskan
So...lain kali xnak bawa cekodok jagung..

No comments:

Post a Comment