Monday 27 August 2018

BILA KAKAK KE KEDAI

Kakak keluar gi isi minyak motor..
Mak aku pesan suruh kakak tolong beli barang dapur
Mak aku cakap nak masak DALCA
Nak cicah ngan Roti Benggali
Roti Benggali tu Roti Slice Putih la..yang dah siap buang kulit
Sent list barang pada kakak...
Aku x ikut sebab kakak kata kakak nak gi jumpa kawan.
Selalunya kalau mak aku suruh beli barang,kakak akan ajak aku..
Aku tahu sebenarnya kakak bukan tahu sangat barang dapur ni.
Aku sebab dah selalu ikut mak aku belanjar dapur...
So, kalau gi Pasar Segar...Speedmart...Hero..Giant semua tu aku dah hafal kat mana nak cari telur,kat mana nak cari minyak masak semua tu
Hehehehe...
Mmm..ada beberapa barang mak aku soh kakak beli untuk masak DALCA

- Kentang
- Kacang Dal
- Terung
- Tomato
- Carrot
- Roti Benggali
- Kacang Tanah

Mmmm...xde la mender pelik pun
Sayur biasa jer tu..
Semua sayur jer
1/2 jam pastu kakak wasap..
Haaaa....aku dah boleh agak ada la mender kakak x jumpa tu..
Bila tanya mak aku ..
Mak aki suruh baca sendiri wasap dari kakak tu..


Mula kakak tanya Russet Potato
Pastu leh tanya lak kentang kat mana...
Kikiki...nak jer aku suruh kakak waze..!!
Haaa..aku dah boleh bayang kalau kat Hero Russet Potato dekat bahagian keledek,keladi,radish bagai
Kalau kentang biasa kena cari kat bahagian bawang,cili kering,ikan masin bagai.

Pastu kakak tanya lak about Kacang Dal..
Haaa...yang tu x boleh blah...
Dah jumpa kacang dal..
Kakak leh x tahu nak pilih yang mana
Kakak kata sebab ada India Dhal
Turkey Dhal &
Australia Dhal
Hahaha...baru suruh beli kacang dal dah x tahu nak buat pilihan
Tau apa mak aku jawab..?
Mak aku soh pilih kacang dal yang HANDSOME!!!!
hahahaha....


Roti Benggali pun kakak x tahu kat mana
Macam la boleh share location
Mak aku siap guide tempat roti tu lagi...

Aku terbayangkan Korean Show Artist
"The Return Of Superman"
Ala rancangan artis2 Korea ajar anak2 dorang gi supermarket tu..
Tapi yang tu kanak2 tu memang kanak2 lagi umur 4..5 tahun camtu
Ini kakak dah nak boleh kahwin kot..!!!
Hahahaha





Akhirnya kakak pun balik dengan barang dapurnya..
Semua barang yang mak aku pesan kakak telah berjaya beli kecuali Roti Benggali
Kakak kata Roti Benggali tu habis..
Hahaha...yer ker..?????
Kikikiki....


Ok..kentang kakak amik kentang kuning
Bukan russet..
LULUS..!!!


Terung pun betul kakak amik brinjal..
LULUS..!!!


 Tomato...
Bapak besar2 tomato kakak beli
Lagi besar dari Onion...
Bila mak aku cakap banyaknya tomato tu sampai lebih sekilo
Kakak kata dia ikut arahan bukan ikut berat atau harga... sebab mak aku suruh beli 5 biji
Haaaaaaaa
Pun mak aku kata LULUS..!!

Haaaa....Kacang Dal ni  la yang buat kakak xtahu nak buat pilihan tadi ni
India Dhal
Turkey Dhal
Australia Dhal
Kakak kata ...
Antara katiga2 dhal tu
Kakak deside Australia
Reason kakak ialah Australian lagi HANDSOME..!!
hahahaha....win!!!
Ok bye....

3 comments:

  1. salam,
    lawak nya mak awak replied. yang kaya dan handsome etc .hahahahaha

    lenkali kena cakap yang paling murah among the displayed items.
    kena narrow downkan.


    ooo kakak suka omputih...

    beritau kakak turkey also handsome.

    wah makan dal daging... sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha ..
      kiter pun ketaqa bila baca..
      Kalau kakak pilih Australia
      Kiter plak lah pilih Turkey..
      Leh gi Istanbul...
      Cam best la tengok movie...Istanbul Aku Datang...

      Tapi kat Malaysia sekarang ni yang ramainya aBangla...
      Hahahaha

      Delete
  2. bangles ni kat sini laki dan pompuan sebijik muka melayu.. tapi ..bukan melayu la..

    ada yang pandai duduk kat us successful tau. tapi mereka ada perangai dan sifat yg.. weird sikit. mereka confused adat dan ugama.. jadi extreme tak tentu pasal bukan pasal ugama tapi.. adat.

    dan masih bersifat kasta...

    ReplyDelete