Wednesday 26 June 2019

SAMBAL CILI PADI PETAI & SARDIN

 Sambal Cili Padi Petai & Sardin
Lauk semalam punya semalam punya semalam
Banyaknya semalam...
Hahaha
Yang pasti bukan semalam
Sebab semalam lauk lain
Semalam  aku puasa


 Ni lauk hari yang sama ngan makan Pulut Durian tu
Aku nak makan Pulut Durian
Mak aku nak makan nasi ngan lauk sambal petai
Beli dua- dua
Aku makan Pulut Durian
Mak aku makan Sambal Petai
Tapi sebab nak cepat mak aku cakap better masak ngan sardin jew
Kalau nak masak ngan bilis.mak aku cakap lambat...
Kena kopek bilis bagai
Tapi cam biasa la
Esoknya mesti menu Nasi Goreng Sardin
Sebab saedin memang xde sapa makan
Petai jer licin
Tapi bila buat Nasi Goreng Sardin
Semua pun licin..

Heeee

 Sambal Cili Padi
Memang pedas xleh bawa bincang
Tapi dia nyer sedap pun xleh bawa berunding
Hahaha...
Aku makan 3 suap jer
Mak aku suapkannasi berlauk sambal petai ni
Sebabnya aku dah makan pulut djrian
Tapi terliur tengok sambal petai
So...ngendeng tepi mak aku..
Minta suap skit
Heeee....dapat la 3 suap..!
Bukan sebab maknaku x kasi
Tapi sebab pewut dah penus


 Ni la petai sebwlum jadi sambal nj
3 papan rm5


SAMBAL CILI PADI PETAI & SARDIN
1tin kecil sardin macerel
3 papan petai- ambil isi
1 asam keping
1 sudu teh garam
1 sudu teh gula
4 sudu minyak

Bahan Blend
1 cawan cili padi merah Bangladesh
1 bawang besar
3 bawang putih

1. Panaskan minyak dan tumis bahan blend.
². Masukkan asam,garam,gula dan masak hingga naik minyak
3. Masukkan sardin bersama sosnya dan sedikit air dan masak kacau perlahan supaya sardin tidak hancur
4. Tambah petai dan biar mendidih sekejap sahaja supaya petai kekal rangup
5. Sesuaikan rasa

No comments:

Post a Comment