Sunday 9 June 2019

JOM BALIK kL

 Syawal ke-4
Pagi- pagi buta lagi mak aku dh kejutkan..
Ingatkan kejut bangun sahur
Hahaha....nak.puasa 6 ker..
Heeee...rupanya mak aku kejut untuk.mandi
Siap2 nak balik KL dah
Sib baik malam aku dh kemaskan semua beg
Pukul 5 mak aku kejut suruh mandi
Siap2 semua sebab nak bertolak awal pagi
Mak aku cakap kalau lewat sikit jer nanti orang dah ramai bergerak nanti jalan jem.
Mak aku cakap xnak nanti sangkut sampai 14 jam macam Achik balik semalam tu..
Kalau ikut mak aku pukul 5 tu dh nak gerak..
Mak aku kata pukul 4 maknaku dah bangun..
Tapi dah pukul 5 aku ngan kakak baru bangun..


Sudahnya pukul 6 lebih gak gerak
Lepas subuh...
Pukul 6.30 dah masuk tol...
Lepas isi minyak kat Gurun aku Zzzzzzzz...
Sedar- sedar dah sampai Bukit Gantang
Itupu  sedar sebab abang call tanya dah sampai mana..
Abang kat Langkawi
Jalan clear jer sebab awal lagi
Ajak mak aku singgah Tapah
Mak aku xnak
Mak aku cakap nak drive jer non stop sementara jalan masih clear...
Lagipun R& R Tapah memang sesak dengan orang
Masuk juga R&R Tapah tapi tak.singgah
Parking penuh
3½ jam mak aku drive non stop
Tak tahu lah berapa.mak aku speed sebab aku zzzzz...
Pukul 10 dah sampai Ulu Bernam
Dah x jauh
KL hanya lagi 75km...
Mak aku cakap naknkena minum kopi 0 & rehat sebentar untuk recharge energy...!



Kakak tengah makan Mee Kari Zull the famous of R&R Ulu Bernam
Mak aku cakap memang dah plan nk benti R&R Ulu Bernam.sebab biasanya R&R Ulu Bernam x ramai orang sebab dah dekat ngan KL
Tapi kepelikan juga kali ni benti mak aku xmo makan Mee Kar
Selalunya setiap.kali otw balik KL.mak aku mesti singga sini sebab nak.makan Mee Kari
Kali ni maknaku sebok cari Nasi Lemak..
Huh..nasi lemak semua habis..!
Punya ramai pengguna PLUS sampai nasi lemak pun habis
4x mak aku ulang pusing tunggu nasi lemak..
xde juga..
Lastly kakak bawa sebungkus nasi lemak bungkus daun pisang
Kakak kata jumpa kat stall.Mee Kari Zul tu...
Kakak makan mee kari & teh O Ais
Mak aku makan Nasi Lemak Bungkus & Kopi O Panas
Aku..?
Aku makan zzzzzzz..!
Hahaha...mengantuk giler bai..!
Malam aku tidur lambat kemaskan semua beg..
Semua orang dah tidur..aku masih kemaskan semua barang
Biat mak aku tidur dulu
Nanti mak aku nak drive jauh
Dalam kereta aku boleh tidur..!
Ingat nak harap kakak temankan mak aky drive
Rupanya kakak lagi awal zzzzzz..!
Sambil tu update location dalam family group
Achik kata tengah bz
Family Pakcik datang
& kawan - kawan Aqil databg beraya kat umah Achik

 Aqil & Bayblade Group
Haaa....seronoknya jadi kanak- kanak.

 Ni Achik update lagi cakap Aqil.ikut kawan- kawan beraya kat taman tu jer dapat duit raya banyakkk...!
Huwaaaaaaa......nak ikut juga beraya..
Nak duit raya macam Aqill..!!
Ops ..mak aku dah limite time
Pukul 11 kena bergerak dari Ulu Bernam
Sebab nanti biasanya start pukul 12 jalan akan mula sesak sebab ramai dah gerak


 Belum pukul 12 dah sampai Tol Duta
Itupun sebab benti isi petrol jap.kat Sungai Buluh...
KL.....aku dah balikkkk...!


Pukul 12.15 dah boleh berdiri tepi tingkap rumah melihat view tasik ni
12.35 dah siap update dalam family group
Siap call nenek bgtau dah sampai
Alhamdulillah...segala puji bagi Allah yang memudahkan urusan kami..
Aamiiinnn....

10 comments:

  1. Salam...selamat Hari Raya...
    Buka buku .semula.. demam peperiksaan dah mula.yea yea..dah kena start past years questions Dan point notes revision ni.. takde borak lepasm utk Raya. Citi dah habis...sekarang periksa Raya...selepas berhari Raya jalan Raya jalan atas jalan Raya highway..now rayaaaaaaa exam Raya.. ... No more berjalan jalan Raya..cuma exam je la ya...jangan jadi.hantu Raya sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...
      Heeee...baik boss...ni olpun tengah siap kerja kursus ni...
      Heeee...

      Delete
    2. Kerja kursus bukan ulangkaji kaji. ITU kerja semasa tingkatan 5.
      Revision pelajaran tahun Lepas...kena buat at the same time concurrent with pelajaran tingkatan 5.

      Delete
    3. Revision kena buat sendiri Di waktu Lepas sekolah Dan Di waktu lapang...vdan berulang Kali..

      Delete
    4. Baik teacher nor...
      Pasni kiter speed...
      Anyway tq sebab selalu ingatkan kiter..
      Huhuhu

      Delete
  2. Salam

    Malam aku tidur lambat kemaskan semua beg..
    Semua orang dah tidur..aku masih kemaskan semua barang
    Biat mak aku tidur dulu
    Nanti mak aku nak drive jauh
    Dalam kereta aku boleh tidur..!

    Bagus.. meringankan kerja...mak..well done..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee.....mak kiter memang jenis tidor awal & bangun awal..haaaa....bab tidur lambat kiter masih ok...tapi bab nk kena bangun awal.memang fail...
      So,baik kiter kemas
      Tapi memang kiter anak yanv baik pun..hahahaha

      Delete
  3. Baguslah ..besar tanggungjawab Tu..
    Surat bertanggungjawab itulah Citi Citi YG perlu sentiasa Ada
    Kawan saya macam mak awak..anak tiga.
    Balik Raya Di kg.
    Jam 7-8 jam. So nasib baik anak sulong dah Ada lesen. Gilir gilir.
    Balik anak tolong mak mengemas rumah nenek etc.

    Baguslah keep it up.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, bertuah mak dapat anak macam Cella yang tolong kemaskan beg. Aunty pun jenis macam mak, tido awal sebab nak bangun awal tapi sepanjang kat kampung tuari tak dapat tido awal, huhu.

    Aunty gerak kul 11.30 dari kampung, sampai JB sebelum jam 2 pagi, kira awallah jugak sebab kami berhenti singgah makan mee udang kuala sepetang dan makan di kari kepala ikan salim, Ipoh, hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo...lagi awal dari kiter ek...
      Naper x datang raya umah kiter...
      Tahun ni mak kiter x masak lontong...
      Nenek soh masak kuah kacang pun ,sampai balik KL x sempat masak pun...cian nenek.
      Patutlah nampak pic Mee Udang Mak Jah...
      ingatkan gi makan jer..rupanya otw balik Johor ke...
      Tapi Kedah - Johor...jauhnyaaaaaaa

      Delete