Saturday 8 June 2019

DIARY 3 SYAWAL 1440- BFF DATANG BERAYA

Syawal ke-3 Achik dah balik dari Pahang
Barulah semangat skit nak raya
Tapi tu la...
Cian family Achik tersangkut dalam jem sampai 14 jam dari Pahang ke Kedah ..
Pagi Auni whatsApp bagitau dia ngan family dia nk sangat datang beraya rumah kitorang..
Mak aku terus suruh ajak dorang lunch kat rumah. 
Banyak la mak aku masak
Tapi semua lauk kampung la...

Pukul 11 lebih family Auni dah sampai..
Nasib baik mak aku dah siap masak
Terus ajak dorang lunch

 Ni la Auni..
Memang BFF..
Kat KL pun ngan Auni
Kalau mak.aku ada meeting..kursus ke...biasanya aku transit rumah Auni sementara nk tunggu mak aku amik aku
Balik Kedah pun jumpa Auni..
Auni balik beraya di Perak
Raya ke-2 baru dia balik Kedah
Raya ke-3 datang rumah aku..

Mestila kena rakam pic kan...
Hee....ni x cukup korum..
Ni just ngan mak aku..mak Auni & nenek jer dulu untuk dokumentasi..
Hahaha....
Yang lawaknya mak aku ngan mak Auni lum pernah jumpa kat KL..
Kat Kedah baru dapat berkenalan...
Lepas lunch....sembang- sembang

 Haaa...kalau sesapa datang rumah baru ni
Wajib kena ada pic tepi sawah bendang ni
Ni trademark datang rumah aku
Tapi group pompuan jer la..
Haaa....yang kebaya oren tu kakak Auni
Rupanya kakak Auni batch kakak la masa sekolah menengah..
Haaa....dah jadi jejek kasih
Ayah Auni & abang serta anak buah Auni xnak joint bergambar..
Al...orang lelaki mana tau mende2 sentimentel ni
Hahahahaha...


 Saja upload pic ni kat status whatsApp..
Berjela la yang reply
Ramai gak la yang kecam cakap aku x ajak datang beraya kat rumah....
Laaaaaa....rupanya ramainjer kawan- kawan aku yang beraya kat Kedah...
Mana aku tahuuuuuuuuu...!
Takpe...next year kita buat reunion #teamrayakedah# @ my home sweet home...!!
Jangan x darang lak


Pukul 1 dorang dah gerak balik..
Bye Auni...
Sebab hari Jumaat kan...
Jumpa.lagi kat KL...hahaha
Pastu mak akupun nak bergegas hantar abang lak kat Jeti K.Kedah sebab abang nk gi Langkawi
Abang kata kena gerak cepat sebab nak kejar solat Jumaat kat masjid dekat Jeti tu
Rupanya sepannjang jalan nak ke Jeti tu banyaknya masjid....
Ada yang memang masjidnya memang nampak antara satu sama lain...
Tak.pernah lagi aku jumpa kat tempatnlain sepanjang jalan tu banyak masjid
Mesti sebab ramai penduduk kat sini
Sebab tu banyak masjid...

 Pukul 3 dah sampai Jeti..
Just drop jer abang kat lobby sebab kereta dah beratur panjang....
Abang kata gi nga  kawan- kawan dari KL....
Seronoknya...
Nak ikutttttttt...!
Huhuhu...dah lama juga x gi Langkawi..
Miss u Langkawi...!
Tapi abang janji nak beli coklat
Lepas hantar abang gi jenjalan tepi laut tengok bot nelayan & tengok ferry  keluar masuk kuala...
Pastu otw balik Achik whatsApp nak ajak gi open house...
Yessss......!!!
Sekalu sampai rumah ..
Mak aku cakap ada kawan mak aku nak datang beraya....
Mmmm......mak aku suruh jer aku ikut Achik gi open house...
Tapi aku xnak la kalau mak aku x gi..
Sepanjang jalan...jammed..
Dari tol nak kerumah biasa 5 minit jer dah jadi 1/2 jam..


 Sampai rumah kejap jer
Elok- elok kawan mak aku lak sampai..
Aku buatkan minuman


Sebab dah lewat petang terus ajak dorang early dinner jer terus...
Yewwww...dapat duit raya...
Nenek pun dapat..
Aqil pun dapat...
Kakak sebab x kuar bilik...x dapat la
Hahahaa....
TQ makcik Mah...
Haaaa....aku tau nama sebab makcik tu bahasakan diri dia Makcik Mah...
Mm...mak aku cakap Makcik Mah ni orang Sarawak...
Oooo...patutla dia nyer dialek ada bunyi macam Sarawakien .....!
Ok...stop dulu....
Nanti sambung lagi....


2 comments:

  1. Bestnya org msia.. pemurah...
    insha'Allah belum lagi la org msia kelaparan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah....
      Semoga Allah sentiasa melimpagkan rezeki yg halal lg berkat...aammiinn

      Delete