Monday 3 June 2019

JOM BALIK KAMPUNG...



Jom balik kampung
Heee...Hari Jumaat lepas iftar kat kampung
Semua pun bersiap nak balik rumah masing- masing.
Nenek tinggalkan motor kat kampung.
Balik naik.kereta sama- sama sebab dah malam
Tapi dah janji ngan nenek.
Nenek kata nanti pagi kena hantar nenek balik.kampung
Pagi- pagi Sabtu nenek nak balik.kampung
Nenek nak gi kebun

Jom ...cucunda hantarkan...
Haaa...see my face cuak jer
Sebab nenek tu cam x condifend ..
Ops...nenek x confiden aku drive...
Alaaa...rileks ar nenek...!
Bila masuk.jalan kampung yang sempit tengah bendang tu nenek bising soh mak aku drive
Hahaha..nenek risau takut aku driveasuk sawah padi sebab jalan sempit
Ada tempat yang memeng x boleh selisih kereta
YTJT jer tau kat mana boleh selisih dan siapa kena bagi laluan...
So..sebab kesian nenek cuak aku drive
Kasi la mak aku drive semula..


Lepas hantar nenek
Terua balik sebab nanti petang nak datang iftrr kat kampung lagi
Nenek tinggal.kat kampung
Dah mak aku kasi..aku lak x berani nak drive jalan sempit
Sampai jalan besaf baru aku drive...
Haaaa...cantikkan pemandangan di sebelah kanan
Sawah padi sedang dalam proses nak tanam.padi
Ada yang dah tanam
Ada yang penuh air  berlumpur sebab baru dibajak...
Ok..nanti petang kita balik.kampung lagi yer.....


4 comments:

  1. Best la mak awak.. sporting giler..
    Kita masa teen Naik basikal hi sekolah issh cukup menderita. Just because lalu crossing jalan besar. Padahal Hari biasa gi kedai boleh la pulak.. tak paham sungguh.

    Dah form 3 Baru boleh gi tuition Naik basikal..


    ReplyDelete
  2. Heeee.....
    Mak kiter cakapnkiter kena tahu drive
    Sebab takut apa- apa kecemasan dan keperluan yang x disangka..
    Kiter confident jer nak drive tapi..mak kiter hanya bagindrive kat jalan yang x sibok jer

    ReplyDelete
  3. See best lah mak awak.sporting...
    Tolong Tanya sikit mau Ka baby tua dah beruban jadi anak angkat
    ... Hahaha

    Lawak masa
    Jgn marah..

    ReplyDelete
  4. Tak bleh imagine how's nenek stress bila lalu jalan sempit kat atas permatang sawah.... sebelah tali air.. hehehe sure phobia...
    Saya pun phobia.. sebab kadang kadang tanah lembut kalau berhenti tepi sangat Tayar bleh terbenam kat tanah lembut.
    Pernah kena...nasib baik Ada budak.boys college mate tolong ..berselut keta. Kena hantar basuh.
    Kena slowly drive.kat jalan sebuk sikit..utk advance..
    Anyway...baca bismillah Dan relax ...Dan alert.. insha'Allah.

    ReplyDelete