Saturday 2 February 2019

HAROLD'S BREAD - MMM...SEDAPNYA


 Sedapnya Roti Krim ni..
Setiap kali balik Kedah
Aku akan minta mak aku benti kat R&R RTC Simpang Pulai
Kalau dulu wajib singgah R&R Tapah..
Tapi sekarang R&R Tapah dah best
Dah x macam dulu2..
Dolu2 ...10 tahun dulu..
Kalau balik mesti singgah Tapah
Makan Nasi Lemak & Kebab .
Pastu beli ice cream makan dalam kereta
Kalau 15 tahun dulu aku x ingat la..
Mak aku citer kalau masa kakak ngan abang masih sekolah rendah..
Mak aku cakap jarang singgah R&R
Bila we all dah besar baru singgah2 R&R
Lately ni lagi la..
Semua R&R mak aku akan benti
Buka semua benti makan
Kadang just benti jer


& sejak 2017...
RTC Simpang Pulai lak port setiap kali balik Kedah..
Sebab ada Herold Bread
Setiap kali balik Kedah memang wajib singgah bi roti kat situ..
Memang sedap...


Selain beli roti2 .
Sebab kat situ jugA ada Mydin..
Nak bi barang sebelum balik kampung
Kat situ kalau musim nak raya puasa or raya haji memamg port jual kuih raya
Buka  tu jer...
Acara wajib kat situ juga ialah masak rwndang dan live kacau dodol
Memang happening


Dah la roti dia sedap- sedap
Kalau bukan puasa memang tercabar dowh..!


Exspecially Roti Krim dia..
Haaa...semalam dari  lapas Rawang kenderaan dah memang banyak..
Start Slim River dah slow traffic
Pasti slow2 rasa jammed..
Haaaa....sampai Tapah memang crowded la kat R&R
Nak isi minyak pun panjang Q
Lastly xyah isi..
Benti RTC cari Harold Bread
Hahaha...
Kenyang...
Setelah lebih 6 jam ...
Sampailah Kedah..
Sib baik mak aku memang plan gerak awal dari KL nak elak jem
Sebab 1 Feb memang KL cuti hari Wilayah..
So..pagi Jumaat mak aku cakap kena plan gerak awal
Sebelum tengahri mak aku kata kita kena lepasi Ipoh dah sebab kalau Jumaat biasanya lepas Solat Jumaat ramainyang akan memulakb perjalanan..
Haaa...
So...walaupun asalnya sikit jem
Tapi sebelum  tengahri memang dah melepasi Ipoh..
Alhamdulillah selamat sampai sebelum asar..

2 comments:

  1. apa yang menyedapkan roti tu? adakah kerana ia bernama omputih? atau kalau bukan bernama harold, ianya masih sedap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee...sebab roti & cream dia frezh & sedap..
      Kalau roti tu nama Cella's Bread..mesti lagi sedap..hahahaha

      Delete