Wednesday 12 February 2020

IKAN LAGA YANG KESUNYIAN




Ikan Laga yang kesunyian...
Bermain sengsorang
Eh,penjodoh bilangan untuk ikan sorang ke seekor?
Ok.....ikan ni main sengsekor
Boleh gitew??
Hahahahaha...
Ni lah peneman aku
Kerana aku juga kesunyian
Melihat ikan laga ini berenang & bermain dicelah akar pokok tu
Sangat menghiburkan hatiku
Ikan ni pun dah kenal aku
Tapi dia belum tahu namaku Cella
Sebab x pernah dengar dia panggil aku
Hahahah
Tapi setiap kali aku lalu tepi balang ni
Terkedek-kedek ikan laga ni
Aku ke kiri dia berenang ke kiri
Aku ke kanan ..ikan ni pu ke kanan
Kalau aku bagi makanan dia melompat-lompat dia menyambar makanan
Sangat menghiburkan hatiku
KAdang aku sesaja acah-acah nak bagi makanan
Tapi aku x bagi
Haaaaaa....nampak la dia punya ekor menggeletis jerk
Kikikikiki...seronok dapat pedajal ikan ni
Hahahaha
Setiap pagi bagi makan 7 ketul kecil pallet
Malam pun 7 ketul
Sekarang ni ada nyamuk  sesat berkeliaran dalam rumah sejak DBKL buat fogging beberapa hari lepas
Sekali aku cepuk nyamuk tu....mati tergolek
Amik mayat nyamuk tu campak dalam  balang ikan ni
Huh....kemain pelahap dia makan nyamuk
Tapi nyamuk yang masih belum hisap darah orang la
Kang bagi nyamuk yang ada darah kang
JAdi Raja Bersiong lak ikan lagi ni
Hihihihihi



Actually asalnya abang ada beli 2 ekor ikan laga ni
Sekor yang turqoise merah ni
Sekor lagi warna biru gelap( xde sempat snap pic dah arwah)
Kena letak asing-asing sebab kalau letak sama dalam 1 bekas habis la mereka berlawan
Sekor lagi letak dalam mini akuarium sebab yang tu sangat agrasif
Kalau bagi makan mau dia lompat keluar dari mini akuarium tu
Kalau letak dekat dengan balang yang sekor ni pun habis dia langgar dinding akuarium
Nak tunjuk garang la kunun..
Sebab hari-hari dia bantai langgar dinding aquarium
Akhirnya meinggal begitu sahaja
Tak tahu lah nak klasifikasi akta 302 atau sekadar disahkan mati mengejut
Bangun pagi kakak cakap ikan laga biru dah timbul kat permukaan  mini akuarium tu dah
Tinggal lah si sekor ni kesunyian......
Sesunyi hatiku

4 comments:

  1. hehe kena beli peneman dia lagi sekor la tu ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau beli lagi sekor kerja gaduh jer ikan ni
      Biar dia sengsekor..
      Badu reti nak hargai kawan selepas kawan dag tiada
      Hahaha

      Delete
  2. alahai, kalua sunyi carilah teman, tapi kena habiskan study dulu, tolong mak dulu, okeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...
      Mesti la.... Nak study.. Nak. Kerja..
      Berdebar ni nak tunggu result..

      Delete