Monday 10 September 2018

PASTA ANGEL HAIR...& CERITA TUPPERWARE

Pasta Angle Hair Goreng Dengan Sardin..
Walaupun tulis hari Selasa
Tapi bukan hari ni
Tapi just nak clearkan folder draff
Banyak sangat draff
Dah siap2 ada title
Tapi dah x hengat bila
Yang pasti Bekal Hari Selasa..
Hahahaha....
Rasanya sebelum Raya Haji lagi ni
Sebab Bekas Makanan tu dah habis stock dah kat dapur..
Hari tu abang beli bekas tu 100pcs
Buat isi bekal
Sebab abang x nak bawa bekal dalam Tupperware..
Haaa..abang x nak bawa tupperware sebab mak aku selalu berleter bila abang selalu x bawa balik bekas tupperware..
Tapi lepas Raya Haji...bekas makanan tu dah habis
Mak aku dah isi ssmula bekal untuk abang dalam tupperware..
Baru 2 minggu lepas Raya Haji..
Abang dah buat hal ....tertinggal 2 tupperware kat tempat kerja..
Berleter la mak aku..!
Esoknya abang bawa balik..
Tapi SATU sahaja...
Yang warna biru..
Mana yang HIJAU..???
Mak aku dah bising...
Abang kata dah tengok kat tempat kerja..
Tapi xde..
Kira dah xde lah....
Mmmm.....memang patutlah mak aku bising..
Dolu masa abang study kat Kolej Keda...
Tupperware Achik yang jadi mangsa
Sampai surut koleksi Tupperware  Achik..
Beratus Hengget juga la tupperware Achik menjadi peninggalan abang kat hostel..
Abang mesti ingat Tipperware Brand tu sama jer kot macam bekas isi makanan pakai buang yang abang beli ni kot...
Hahahaha....dia x tahu...
Sebuah bekas makanan tuppeware yang kecik  tu sama harga dengan 100 bekas makanan yang abang beli..
Maksudnya 100 x ganda la harganya..!
Kalau beleter banyak2 nanti abang merajuk x nak bawa bekal dalam tupperware lagi..
Bukan xnak bawa bekal...
Tapi xnak bawa dalam tupperware jer..!
Hahahaha...
Abang akan amik.makanan bekal.isi dalam plastik bungkus lauk tu..
Bila abang isi makanan dalam plastik tu mak aku lak bising....
Mak aku akan masukkan ssmula makanan tu dalam tupperware suruh abang bawa juga dalam tupperware..
Pulakkkk....abang pun pening..!
Hahahaha....kalau aku...aku biar jer abang bawa bekal dalam plastik tu..!
Supaya lain kali dia ingat untuk bawa balik tupperware yang dia dah tinggal tu.!
Dah mak aku lak cakap ...
Bawa bekal dalam plastik macam xde mak plk..!!
Mmmm....pulakkkk...
Hahahaha....aku pun x faham abang ngan mak aku..
Sebab aku x pernah lg x bawa balik tuppeware..
Kecuali ada sekali jer aku tertinggal kat kelas .
Itupun semalaman aku berdoa harap jangan la ada yang buang tupperware tu dlm bakul sampah lak..
Hahaha..kecut pewut...!
Sebab tu aku ada Beg Bekal Khas..
Dalam tu siap lengkap sudu garfu dalam casing dia...
Botol Air...
1 pack tissu paper..
1 botol hanitizer
Rasanya 1 sekolah kenal Beg Bekal aku sebab hampir setiap hari aku bawa ke hulu ke hilir..
Pernah jer beberapa kali tertinggal kat kantin..Bilik PSV & Surau.
Tapi sebab kawan2 aku dah kenal Beg Bekal aku..
Ada jer yang tolong amik dan tolong hantar kat aku .
Sebab tu aku xde tertinggal tupperware..!


Angle Hair Pasta
Goreng Dengan Tuna
Ala2 Olio
Untuk bekal...


3 Bekal...
Untuk aku...abang dan kakak
Masa tu kakak tengah sem break
Kakak kerja part time.
So bawa bekal sbb gaji belum dapat..
Hahaha...
Aku lak bawa bekal sebab duit belanja nak simpan.
Abang bawa  bekal sebab  x sempat breakfast kat umah..
Ala...bukan x sempat tapi abang tu kalau lepas makan jer dia akan berry
So...kena makan kat tempat kerja
Kalau sarapan kat umah alamatnya merahlah punchcard ...!!
Hahaha..
Ok sebab mak aku dah selalu masak Pasta Sardin ni aku C&P jer
Boleh tengok step by step kat entri
SPAGHETTI SARDIN kat sini...




PASTA SARDIN
1 pack spagetti/ angle hair
1 tin sardin
1 labu bawang besar
3 bawang putih
1 sudu lada hitam tumbuk- jika nak pedas
5 cili padi- untuk extra pedas
4 sudu minyak
1 sudu teh garam
1pokok daun sup

1. Rebus spaghetti hingga lembut.Masukkan juga garam dalam air rebusan
2. Panas minyak dan tumis bawangbesar dan bawang putih
3. Masukkan sardin dan lada hitam.Lenyek2kan
4. Masukkan pasta dan gaul rata
5. Tabur daun sup


2 comments:

  1. kita buat laksa pakai pasta, mi goreng pakai pasta, mi kari pakai pasta, mi sup pakai pasta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasta lebey sedap dari mee kuning kan...
      Kitet pun lebih suka pasta sebab mee kuning ada bau yang x best..
      Tiba2 tingat pasta carbonara..mmm...sedapnyaaaa

      Delete