Tuesday 13 August 2019

DIARY HARI KE-2 RAYA HAJI 2019+SEDARA BELAH ARWAH ATUK

Rya Haji 2019
Pagi mak aku cakap basuh kain baju
Jemur baju
Mak aku nak masak sup Tulang Lembu Qurban
Sebab lepas Zuhut nenek kata nak ajak gi umh Tok Ngah & Tok Lang
Tapi elok siap Achik call caka sedara-sedara dari Baling dah on the way datang
Kelam kabut mak aku soh kemas rumah dan siapkan kuih raya
Tapi last minutes dorang deside singah rumah achik
Mmmmm...
Kelm kabut achik call soh kktorang cepat datang  rumah achik sebab achik kata achik xde prepare apa2..
Achik tengah basuh kain baju
Haaaa gabah la achik

Ni la sedara mara dari Baling
1 Hilux
1 Alza
1 Wira
Ni la semua isinya
Hahaha
Asalnya


Sebab achik xde prepadation
Mak aku deside bawa jer semua sup tulang dan kerepek2 ke rumah achik
Sib baik rumah kitorang tak jauh ngan rumah achik
Terus sumbat apa yg patut dalm boot...
Vrooooooommmmmmmm
Mak aku drift
Hahahaha

Sampai rumah achik terus  tolong Haikal bodanvkan kerepak-kerepek dan kuih kering
Mak aku ada bawa 2 pcs kek
Kek tu ke Tupperware ada perisa moist chocolate  & berries
Aku ngan Haikal dah pesan mk aku soh pptong kek berries tu untuk dorang dan moist chocolate tu aku ngan Haikal nk makan
Sekaliiiiiiii
Bila dah bawa ke depan untuk doranv
Tengok kat meja dpur yang tinggal berrjes
Lari gi depan mengharapkn masih ada baki dalam piring
Kengkonon nak amik piring tu
Konon nk tambah kek lg la
Tapi niat sebenar nak amik kek coklat tu nak gantikan ngan berriea
Sekali tengok piring semua dah kosong
Huhuhu... Agaknya semua mereka memng tengah lapar sebab perjalanan jauh
Lagipun mereka ramai
Ada 4 family
Makanya aku ngan aqil ngan Haikal makan la kek berries...
Nasib baik sedap
Hahahaha

Sementara aku ngan haikal pantau2 air minuman
4 jug Achik dah siapkan
Pastu Haikal ulang topup lagi 3 jug
Semenfara tu mak aku ngan Achik siapkan Meehun Sup Tulanga
Achik kata mereka mesti apenat dan lapar sebab dari Baling memang jauh
Sebab tu ke a masak juga yang heavy

Achik kata Meehun Sup Koboi jer
Sebab just ada Meehoon..Sup..sayur dan Sambal Kicap jer


Tapi nampak berselera mereka makan
Mesti sedap ttu
Hahaha


Pramusaji...
Hahaha... Haikal jadi tukang serve air & pastikn air sentisa di topup

Yang kanak-kanak main bua kat luar rumah Achik


Yang makn basikal


Aqil jadi pemantau permainan
Semua mainn dia.. Dia kasi jer merwka main
KECUALI  dia nyer Superbike
Kikikiki

Sebelum semua bergerak balik


Acara wajib



 Merakam gambar kenangan
Inilah sedara mara sebwlah arwah atuk
Actually tahjn ni memang turn mereka datang beraya sini..
Tahun depan 2020 turn kitorang ke Baling
Tahun lepas pun 2018 turn kitorang ke Baling ANTARA BALING & SIK... kat sini
Tahun seblum tu 2017 turn dorang ke sini
Tapi tahun 2017 mereka datang rumah baru aku
Dah pernah post dalam entri TETAMU RAYA KE-4...kat sini


Bandingkan pic 2017
Dah ada pertambahan ahli
To be continue tahun 2020 plak




No comments:

Post a Comment