Thursday, 7 July 2022

TEMPE BERLADO MAIN LEBOR JER

 

Lauk lalu nasik五
Boleh jadi booster ni不


Tempe berlado.
Saya guna cili padi merah Bangladesh tu...
Menyengat tapi sedap dia takleh berenti..
Kalau berenti kena minum air五

Saya masak campak-,campak main lebor ja...

1. Tempe 4 keping ,segenggam bilis,sebiji terung ungu digoreng garing...Ketepikan

2.Dalam minyak sama,goreng pula segenggan cili padi merah,sebiji bawang. esar dan sebiji tomato.
Semua ni blend kasar.

3. Tumis bahan blend dal minyak yang sama.Tambah garam gula secukup rasa.Masukkan bahan goreng dan gaul rata.Sesuaikan rasa & siap.

Hanya perlukan nasi panas-panas sahaja sudah cukup untuk merosakkan mata timbangan 五不


10 comments:

  1. fuhh... cukup ni je dgn nasik panas... hanyuttt kak hanyuttt... hahaha

    ReplyDelete
  2. Lauk sdp mcm ni, mkn je.. lupakan mata timbangan.. 五

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak makan pun mata timbang bukan nak turun pun kan...Baik makan kan Kak Lin不

      Delete
  3. Lauk cam ni mmg bahaya. dpt makan dgn nasi panas, lagi bahaya. bertambah2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu AE...Lagi simple lagi bahaya..untuk yang jenis berselera ja macam kit五不

      Delete
  4. Sedapnya Kak... kalau buat menu raya ni pun sedap gakkkkk... ala-ala sambal goreng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa la kan Lin..
      Buat makan ngan ketupat @ nasi impit pun layan ni...

      Delete
  5. Ni tak payah lauk lain, nanti kacau rasa.

    ReplyDelete
  6. Rasanya kita tinggalkan komen di sini, tapi main sembunyi-sembunyi pulak dia ye hehehee.

    ReplyDelete