Wednesday, 24 March 2021

RENDANG DAGING KERBAU BY ADAH

 Semalam Adah masak rendang daging

Rebus la nasi impit


Lately rasa macam selalu pulak makan rendang & nasi impit .Dah macam raya .Adakah ini petanda nak dapat balik raya tahun ni?

update:
Tapi nampak gaya macam kena bertabah sahaja beraya di perantauan lagi tahun ni..huwaaaaa


Rendang by Adah

Rasanya macam daging kerbau.Agaknya daging kerbau ni.Sebab daging ni Achik yang belikan masa balik bulan Januari  hari tu.Masa tu kan dapat rentas negeri sekejap tu sebelum PKP semula

Rendang Daging Kerbau & Nasi Impit

Bekal anak bujang.Mak tak bawa bekal sebab dah order makanan kat tempat kerja...


11 comments:

  1. Anak bujang tetap setia bawak bekal air tangan ibu wpun dah kerja. Sejuk perut ibu semuga kekal selamanya menghargai ibu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...
      Cuma lately ni graff kerjinan menurun.hihihi

      Delete
  2. wahhh nmpk sedap kari rendang daging kerbau yg pekat mak tuuuh... ­čśů

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah nak...
      Anak mak baru belajar merendang...hihihi

      Delete
  3. Pandai dah Adah masak.Saya pun semalam masak rendang juga tapi makan dgn nasi tomato.Nak tunggu raya lambat lagi.Masak aje lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlah sikit2 berpandukan resipi..hihihi
      kadang terkurang terlebih puji la juga sebagai galakan

      Delete
  4. Wah, mak dah pandai order makanan yek..

    Tapi, rendang Adah tu nampak sedap beno, kalau kita, bawa jugak bekal walau dah order makanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi moodnya tu yang tak tahan..macam air laut SK.Ada pasang surutnya..hihihi

      Delete
  5. Pandai anak dara mak cella masak rendang.Nampak sedap tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la sikit2 kak...
      ikut mud dia..kalau sedap tak sedap pun anggaplah sedap...hihihihi
      buah cempedak diluar pagar

      Delete
  6. Assalam. Nak tnye ni. Masih buat lg ke rendang dgg kerbau ni?

    ReplyDelete