Tuesday 19 November 2019

SPM 2019 : PSV KERTAS 2

Selasa paper PSV Kertas 2 & Sejarah 3
Haaa...tough kannn...
Dah la Isnin frust kat Sejarah paper 1 & 2
But live must go on...!!!
Habis jer hari Isnin
Malam practice buat seni jap
dah deside nak buat soalan ni.....


Lakar skit.....
Dah setting nak lakar 30 minit jer
Lagi 2 1/2 jam untuk colouring



Hadoi nak buat nasi ni  agak mencabar
Memula buat butir nasi leak kiri & kanan jer


Nak pilih background pun masalah juga
Sebab fav colour untuk bacground biasanya aku memang akan pilih kuning
Tapi sebab dalam soalan nasi lemak tu atas meja kayu
Mmmmm...macam x menyerlah plak kuning tu
lastly deside guna black colour
Mmmmm...ok..!


Hmmm...ok la lagi timbul guna background hitam berbanding kuning
Nasi pun aku tambah jer butir nasi bagi penuh
Cuma nanti dalam axam betul nak kena tambah lebih banyak hijau untuk alas nasi lemak tu bagi nampak daun pisang...
Tona  mug kopi tu kena baiki...

Snap pic ni nak tunjuk Cikgu Shahrol dulu untuk cikgu komen
Untuk betul-betul dalam axam aku dah nampak dah idea..
Aku akan lakar pic ni juga
Cuma aku dah nampak apa mender nak tambah lagi
Huh.... tak sabar nak melukis dalam dewan axam plak....
Bye


No comments:

Post a Comment