Wednesday 27 November 2019

ROTI TELUR GORENG vs BUBUR KACANG -SELASA

Roti Telur Goreng
Sarapan pagi Selasa
Takde paper...
Tapi  nak gi sekolah sebab Cikgu Rogayah dah inform dalam group whatsApp nak buat extra class & nak buat revision untuk subject Sceince...


 Mak aku buat sarapan Roti Telur Goreng
Nescafe Mocca ni untuk abang
Tapi abang x minum pun
So... Aku la minum....
Heee.... falling in love Nescafe

ROTI TELUR GORENG...mak aku
3biji telur
9 keping roti
1/2 cawan susu
1/4 sudu teh garam
1/2 sudu lada sulah
butter
1. Campur telur,garam,lada sulah  dan kacau rata
2. Tambah susu
3. Letak 1/4 sudu teh butter/ marjerin dalam kuali
4. Celup roti dalam campuran telur dan masukkan dalam kuali yang disapu butter tadi
5. Letak 1/4 sudu lagi butter atas permukaan roti supaya bila diterbalikan nanti kedua2 belah roti masak sekata
6. Balik2kan kedua2 belah supaya masak dan warna brown cantik..

****Prefer guna butter / marjerin daripada mjnyak.masak kerana hasil guna butter/ marjerin lebih  fluffy.
Kalau guna minyak rasa tetap sedap tetapi agak kering..

 Petang hujan....
Mak aku masak Bubur Kacang..

Mak aku jer makan  bubur kacang tu😁😁
Aku minum nascafe jer
Tak minat Bubur Kacang
Ready untuk esok Rabu
Last paper

No comments:

Post a Comment