Friday 4 May 2018

MAGGI GORENG CAMPUR vs AIR JAGUNG

 Maggi Goreng Campur
Apa yang campur..?
Maggi tu yang campur2..
Sebabnya maggi Kari hanya ada sebungkus..
Tapi nak makan berdua..
Mak aku cakap nak masak Maggi Campur..
Haaa...yang dicampur ialah sebungkus Maggi Kari dengan 2 keping Mee Kering Leper..
Haaa...macam complicated kan ...
Tapi mender simple...
Jangan complicated kan...


 Ini bukan menu hari ni..
So..abang & kakak xyah nak balik buka kuali..
Memang xde..
Sebab hari ni kitorang makan roti canai jer tadi...
Ini Maggi Goreng vs Air Jagung ni...
Minggu lepas nyer citer...
Tapi sebab hari ni mak aku cakap xde masak apa- apa..
Haaa....jarang mak aku x masak..
Tapi hari ni memang x masak..
Pagi x bawa bekal pun..
Just singgah Petronas beli susu untuk b/fast.
Rehat makan beli nugget & makan bekal Nik Anis..
Nik Anis bawa bekal Nasi Gulai Kelantan..
Sedap...
Nik beria2 soh aku makan sebab dia cakap memang mak dia soh aku rasa gulai Kelantan...
Lunch...Aku lunch kat umah Umi Amirah..
Sebab gi umah Umi ada preparation persembahan & emcee untuk Hi Tea Pengawas nanti
Petang mak aku amik kat umah Umi..
Balik makan Roti Canai Teh Tarik jew...
Bukan makan kat kedai...
Makan kat umah...
So...today xde  masak- masak


Ni menu minggu lepas untuk iftar mak aku
Mak aku kata x sempat nak masak nasi
Masak Maggi Goreng
Itupun campur 2 krping mee kering..
Nak masak mee kering ..
Mak aku kata hanya ada 2 keping kecik..
So..campur..dapat la 2 pinggan
Sepinggan mak aku
Sepinggan aku....


 Air Jagung...
Pun bukan pure jagung
Just guna perisa jagung
+ Susu Cair
+ Susu pekat
+ sikit garam
+ ice cube..
Kacau...
xde catatan resipi...
Tapi standar Maggi Goreng mak aku memang rasa sama jer...
Bersepah menu maggi goreng dalam post..
Kalau x reti juga nak masak..
Belanjer lah 1 link CARA MASAK MAGGI GORENG kat sini...

2 comments:

  1. air jagung?
    takde rasa kan.. colour je yellow...

    kalau nak buat real air jagung.. jagung mentah ambil isi.. blend.. letak ice...

    baru real..tapi kalori tinggi...

    ReplyDelete
  2. Just corn flavour ...
    Mmm....nanti kiter minta mak kita blend jagung ..macam best ori jagung...
    Tapi....jagung blend tu kena masak ke..or terus campur dalam air?

    ReplyDelete