Sunday, 6 November 2016

SPAGETTI OLIO AYAM...


Spagetti Olio Ayam...
Sarapan pagi tadi..
Haaaa...
Jangan x tau..pasta ni dah jadi makanan yang wajib ada kat umah aku
Macam beras & nasi..
Mmmm...selalu juga kadang tu stok beras yang habis...
Tapi stok pasta tetap ada..
Heeee..


Hari ni sebenarnya untuk sarapan... mak aku  masak Cucur Jawa favourite kakak
Tapi aku mana suka sangat..
Lagipun tu kan favourite kakak...
Huhuhuhu
Aku rasa nak merajuk jer bila tengok bawah tudung saji hanya ada cucur jawa tu..
Hmmm...sib baik blm sempat majuk..
Mak aku bagitau dalam kuali atas dapur ada spagetti olio ayam..
Huh...sib baik..


Huh...pedas do.!!
Banyak lada hitam...
Tapi sedapppppp....
Mmmmmmm...



SPGETTI OLIO AYAM...mak aku
1/2 paket spagetti
1Keping dada ayam-hiris nipis
5 ulas bawang putih-cincang halus
1Pokok daun sup
1 sudu oregano
1 sudu lada hitam-tumbuk halus
2 sudu minyak zaitun
Garam

1. Masak air + garam  hingga mendidih & rebus spagetti selama 7-10 minit(ikut arahan di paket)
2. Panaskan minyak & tumis bawang putih.
3.Masukkan slice ayam & goreng hingga masak
4. Masukkan spagetti yg telah direbus .
5. Taburkan lada hitam & Oregano  serta gaul rata
6. Tutup api & tabur daun sup cincang

No comments:

Post a comment