Saturday, 19 November 2016

PASTA SPIRAL

Pasta Spiral Goreng..
Sarapan pagi tadi...
Ketika hujan...
Huh..kalau lah mak aku masak Nasi Lemak Daun Pisang...
Pergh..!!

 Pasta ni pun sedapppp..
Cuma tetiba lidah Italy aku ni teringin lak nk makan Nasi Lemak..
Hihihi...
 Mak aku masak banyak....
Kata mak aku cadangnya nak hantar kat rumah jiran sebelah tu sepinggan..
Tapi mak aku kata dengar macam jiran tu buka pintu ...
Agaknya dia dah keluar...
Mak aku suruh aku jenguk..
Aku dengan baju tido xkan nak jenguk...
Dah la jiran tu lelaki bujang...
Mmm....memang x la...
Xde rezeki la tu nk dapat pahala sedekah hari ni...

Pasta Spiral ni memang ada stok kat pantry
Tapi yang selaluuuuuuu sangat mak aku masak pastinya spagetti...angle hair...macaroni & vermecelli...

PASTA SPIRAL GORENG
1pack pasta spiral
1 cawan daging dipotong kecil
1 bawang besar-dadu
3 bawang putih-cincang
4 sudu minyak-lagi elok minyak olive
1 kiub daging
1 batang carrot- sagat kasar
1Pokok daun sup
Sikit garam

1. Rebus pasta ikut arahan pada paket.
2.Panas minyak & tumis bawang besar & bawang putih
3. Masukkan daging & kiub daging,garam &masak hingga daging lembut
4. Masukkan pasta rebus & kacau rata..
5. Masukkan carrot sagat & daun sup.
6.Gaul rata & siap

No comments:

Post a comment