Friday, 18 November 2016

NASI GORENG IKAN MASIN

Nasi Goreng Ikan Masin..
Untuk dinner...
Sebab semua pun tengah lapar...
X nyempat nak tunggu  defroskan ayam..
So,mak aku suruh aku simpan semula ayam yang masih beku tu dalam peti ais..
Mak aku kata kita buat nasi goreng jerk..
Setujuuuuu...!!

Nasi Goreng Ikan Masin..
Dolu2 aku x suka pun Nasi Goreng Ikan Masin..
Mak aku jer suka order Nasi Goreng Ikan Masin kalau makan kat luar..
Tapi sejak makan yang mak aku masak ni..
Ish....sedapppp rupanyaaaaa..
Aku ingatkan x sedap...
Mmm...nanti nak minta mak aku buat lagi lah...
Nyum..nyum...

Mak aku kata ni Nasi Goreng Ikan Masin Budus jer..
Siapa yang budus?
Nasi Goreng ke Ikan Masinnya..
Hihihi..
Whatever lah...
Who care..?
Kan..kan..kan..
Heee

NASI GORENG IKAN MASIN..mak aku
2 mangkuk nasi putih
2Pokok kailan
2 ekor ikan kembung masin
1 biji telur
2 bawang putih-ketuk
4 cili padi- ketuk pecah2
4Sudu minyak masak
Sikit garam

1. Ikan masin digoreng & buang tulangnya
2. Guna minyak yang sama jika masih elok..
Jika hitam gantikan minyak yang baru
3.Tumis bawang putih & cili padi hingga harum
4.Pecahkan telur & kacau rata..
5. Masukkan sayur kailan yang sudah dipotong & gaul rata.
6. Masukkan nasi putih & sikit garam
7. Kacau hingga nampak berasap &garing..siap..

No comments:

Post a comment