Friday, 11 November 2016

KACANG KUDA REBUS

Kacang Kuda Rebus...
Kacang Kuda...
Horse Bean..
Hihihi..
Mana ada...
Chick peas in english...
Mmm...rasanya chick peas lagi sesuai la
Sebab rupa kacang tu memang macam chick..
Xde macam kuda pun..
Mmm..naper namanya kacang kuda..?
Mmmm...whatever lah..!!
Mak aku rebus hari Ahad malam...
Untuk makan sambil tengok Gegar Vaganza..
Ala malam Kak Lina Pom pom kena singkir tu..
Huhuhu...
Elly Mazlin tu peserta favourite aku tu..
Huhuhu
Zarul pun aku suka..
Handsome do...!!
Hehehe...
Mak aku suka Naseir Wahab..!
Heee...tu GV 2 la..hihi
GV yang ni mak favourite mak aku

Oittt....
Memang la peserta GV tu ramai dah tua..
Tapi aku selalu dengar lagu dorang tau...
Kalau dalam kereta pagi-pagi kan mak aku mesti buka radio chanel 87.7...
Haaa...cer teka chanel apa?
Hihihi..
Radio Klasik do...!!
Mesti la lagu-lagu zaman 70an..80an...90an..
Time aku belum lahir do..!
Tapi aku suka...
Suka...tapi time mak aku leka..
Aku curik-curik tukar 103.3
Era...hihihi
Selalunya bila aku buka Hits FM..
Mest mak aku perasan...
& tukar balik..
Huhuhu



Bila mak aku rebus kacang ni..
Aku mesti ingat 1 rancangan Kartun Kacang..
Rancangan tu masa aku kecik lagi..
Selalu tengok kt TV 1 masa duduk rumah lama kat kuaters dulu..
Masa tu lum ada Upin Ipin lagi..
Selalu nyanyi lagu Kacang tu..
LAGU KACANG..
Bila dengar lagu ni kat youtube..
Huh rasa macam nak balik jadi kecik
Nak gi tadika...
Balik naik bas terus gi umah mama..
Ada Apik..Ika & Husna..
Petang-petang tunggu mak aku balik..
Tunggu Babu Rahman...nak beli roti,keropok Bika..coklat smaties yang macam nombor 8 tu..
Argh....seronoknya jadi kanak-kanak ribena...

Kacang Kuda Rebus ni aku makan sikit jer..
Kakak langsung x nak..
Mak aku yang makan banyak..
Kopi O tu pun mak aku nyer..
Tengok mak aku rebus kacang tu memang lama..
Kena rendam dulu beberapa jam..
Pastu rebus sampai empuk...
Mak aku kata kalau yang orang jual kat pasar malam & R&R tu lagi kembang & gebu..
Tapi mak aku kata dah rebus lama dah ni..
Tapi xnak kembang gebu & warnanya x seksi macam yang jual kat R&R Tapah tu..
Mak aku kata mungkin peniaga ada resipi rahsia kot..!
Sicret Recipi..!!

No comments:

Post a comment