Saturday, 26 November 2016

MEE POK LAN

Mee Pok Lan..
Pok Lan masak ke?
Mana ada....
Ni mak aku yang masak...
Habis tu Pok Lan tu sapa?
Oooo....tu...nama mee kuning tu
Kat paket tu tulis Mee Pok Lan..
Aku bukan kenal pun..
Heeeee....

Pagi ni sarapan Mee goreng & Teh O..
Mak aku yang masak...
Kat umah aku dah lama x bli mee kuning
Sebab selalunya nak makan Mee Goreng ke..
Mee Kari ke...Mee Sup ke..
Mak aku hanya guna spaghetti..
Lagipun aku memang x suka mee kuning sebab rasa pedar kapur..


Tapi yang ni mak aku cakap Mak Ismail yang bagi mee kuning ni..
Dah banyak kali juga mak Ismail bagi Mee Kuning brand Pok Lan & Mee Kuning brand Ibu Halimah..
Mak Ismail tu memang cerewet  ...ops bukan cerewet tapi prihatin pasal makanan..
So..mak aku kata..kalau mak dia yang cerewet pasal makanan tu pun suka mee  Pok Lan tu..
Mmmm...maknanya mee tu bagus la tu..
Ooooo...camtu yer
Heee..
Tapi mak Ismail tu selalu bagi macam2 kat kitorang...
Bukan takat mee kuning...
Kalau nak tulis x cukup entri ni..
Hihihi..
Tapi memang betul mak dia bagi macam-macam..
Mak Zamir pun sama..selalu kirim makanan kat aku..
Alhamdulillah...semoga Allah mempermurahkan lagi rezeki untuk kita semua.i


So...pagi tadi makan lah Mee Pok Lan..
Heee..me goreng jer pun...
Mak aku cakap guna apa yang ada dalam peti ais jer..
Sebab malas nak gi kedai...
Ayat tu macam nak suruh aku gi kedai jer..
Tapi aku pun malassss juga...
Hihihi...

MEE GORENG ..mak aku
1pack mee kuning- basuh & tapis
1 cawan kobis potong
2 pokok daun sup
1 keping dada ayam-kiub +sikit garam
4 sudu minyak
4 sudu sambal tumis frozen
1 sudu sos tiram
3 sudu kicap manis

1. Panas minyak & tumis ayam
2. Masukkan sambal tumis & kacau hingga naik minyak
3. Masukkan mee & sikit air.
4. Masak hingga mee lembut
5. Tambah sos tiram..kicap & kobis
6. Sesuaikan rasa & tutup api.
7.Masukkan dau

No comments:

Post a comment