Friday 1 May 2020

JUADAH IFTAR RAMADHAN 6 2020 - PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN - COVID 19

Keseluruhannya ini lah juadah iftar semalam...
Hntuk hari ke 6 Ramadhan 1441.
29 April 2020 bersamaan hari ke 43 Perintah Kawalan Pergerakan..

Juadah Iftar Ramadhan ke-6:
1. Set Ayam Panggang Rosamary
2. Badak Berendam Pandan
3. Karipap Frozen
4. Buah Mangga
5. Air kosong

 1. SET AYAM PANGGANG ROSEMARY.....


 2. BADAK BERENDAM PANDAN.....


 4. BUAH MANGGA...

Buah mangga ni mak aku beli minggu lepas
Jumpa ada orang jual kat pasar
Mak aku cakap harganya agak mahal dari sebelum ni
Tapi beli juga 3 biji sebab semua pun dah teringin nak makan buah
Aku palk dah kena sembelit x boleh membuang lebih seminggu sampai kena makan ubat untuk membuang..
Sebab tu mak aku cari juga buah untuk aku
& dua hari lepas beli buah ni achik ada post buah dari Kedah.
Buah apa??
Tungguuuuuu.....



 5. KARIPAP FROZEN
Ni bukan yang selalu goreng sebelum ni
Ni mak aku cakap stok panic buying juga ni
Tapi yang ni kureng skit..
Inti dia sedap
Tapi kulit dia macam tebal skit
Maknaku cakap maybe yang ni karipap versi kena bake kot...




No comments:

Post a Comment