Wednesday 6 December 2017

CENDERAHATI DARI MEKKAH & MADINAH


Souvenir from Macca & Medina
Semalam petang nyer citer..
Semalam petang ikut mak aku gi ziarah mak Ismail yang baru balik umrah..
Dah nak maghrib dah gi umah dia...
Aku segan nak ikut..
Tapi mak aku ajak jugak
Kadang2 aku rasa aku lebih banyak buat perkara yang mak- mak buat..
Banyak perkara yang kawan- kawan sewaktu dengan aku x buat aku kena buat..
Contohnya gi belanja barang dapur..
Gi pasar...
Gi kenduri...
Gi melawat orang sakit...
Gi ziarah orang balik umrah macam semalam..
Hahahaha....
Tapi aku bukan mokcik2..
Hihihihihi....



Sampai umah Ismail..
Aku nampak Ismail lari naik atas umah dia..
Hahahaa..kalau dia x lari..
Mau aku yang x masuk umah dia..
Walaupun satu sekolah tapi kami x sama kelas..
Kat sekolah pun kami x pernah bertegur..
Sebab tu aku segan bila mak aku ajak gi umah dia...



Masa nak balik ..
Banyak plak mak Ismail bagi souvenir..
Dah la kat umah dia mak dia siap hidangkan bubur kacang bagai
Makanan dari Mekah lagi..
Air zamzam wajib la orang balik Mekah akan hidangkan..
Aneka jenis kurma...kismis..kacang ..buah delima...coklat bagai..
Pastu bagi souvenir lagi...
Penuh paper bag...
Macam- macam mak dia bagi...

Perfume untuk mak aku
Botol besar lak tu
Sedap bau rose..
Coklat


Air zamzam ...
Perfume lagiiii....rose juga...
Memang bau bunga rose..
Kismis...
Kurma....



Mak aku juga dapat sejadah dalam beg...



Jubah l pun dapat...
Cantik plak tu..
Hahaha...mak aku tu pakai ke jubah..
Kalau aku yer lah...
Semalam ginu.ah Ismail pun aku pakai jubah bling2 lagi ..hahaha



 Untuk aku.....
Mak Ismail bagi Pin Rambut
Tapi bukan untuk pin kat rambut..
Kena pinnkat tudung la..
Mak Ismail siap bagitau...
Ini memang beli kat Madinah..
Walaupun kat situ jelas Made In China...
Hahaha...
Mak Ismail cakap memang banyak barang kat sana made in China & made in Indonesia..



Pastu mak Ismail juga bagi Magnet Fridge  ni
Yang love Pink tu...
Yang lain tu memang kat peti ais dah..
Mungkin mak dia tahu aku suka Magnet Fridge..


Haaa...ni koleksi magnet fridge aku..
Tapi banyak yang dah rosak dan jatuh..
Yang tinggal x sampai 100 dah
Kebanyakan yang dalam Malaysia memang aku beli bila gi negeri tersebut..
Semua negeri yang aku dah pergi ada...
Dari perlis sampai Sarawak..
Huhuhu...Sabah belum sampai...
Yang oversea kebanyakan kawan- kawan aku yang bagi bila dorang gi vocation..
Yang China..Vietnam...Indonesia tu mak aku yang beli masa mak aku ke sana...
Huhuhu...aku x ikut...
In sha Allah..aku percaya akan ada rezeki untukku...


No comments:

Post a Comment