Friday 16 May 2014

SOLAT HAJAT UPSR & NASI AYAM YANG SEDAPP..

Malam tadi ada Bacaan Yassin & Solat Hajat kat Masjid Alam Damai untuk Tahun 6 yang nak amik UPSR bulan September nanti..Ustazah cakap tahun-tahun lepas buat Solat hajat UPSR kat sekolah je..Baru tahun lepas buat Solat Hajat UPSR kat Masjid Alam Damai ,tapi sekali je..tahun ni ustaz Fathi bagitau ada 4x Solat Hajat untuk UPSR...


 Niat Soalat Hajat ni aku copy dari Google...Tapi semalam sebelum pergi Solat Hajat tu mak aku dah ajarkan aku niatnya & cara buat solat hajat...
Mak aku kata biasanya imam akan  remind dulu cara buat  solat hajat tu sebelum mula....macam nak solat sunat Hari Raya la..selalunya mak aku kata imam akan ingatkan sebab takut ada yang lupa..solat sunat raya kan setahun 2x je..Raya Puasa & Raya Haji...
Tapi malam tadi nasib baik,mak aku dah ajarkan sebelum gi masjid tu,sebab ,lepas baca Yassin...solat Isya' terus je sambung solat hajat..Xde nak ajar2 lagi dah..Ye la,ramai orang dewasa & kawan-kawan aku yang lain mungkin dah tau...Nasib baik mak aku dah ingatkan...Ye la,aku bukan pandai sangat sangat pun...
Bulan lepas PIBG & Panitia Agama Islam dah buat Majlis Solat Hajat UPSR ni kat Surau Seri Perindu..Tapi masa tu aku ngan mak aku x gi sebab x ingat...Bila kawan mak aku call tanya mak aku nak gi ke tak..masa tu dah nak maghrib..Surau tu jauh & nak gi memang jem plak..

So, petang semalam,aku dah ingatkan mak aku awal2..aku memang nak gi solat Hajat tu..dah janji ngan kawan2 pun...Kakak pun kata dia nak ikut juga..Kakak sanggup x buat overtime & balik pukul 4 supaya dapat gi Solat Hajat tu..
Ni Nasi Ayam Special ...ada orang sponser untuk Majlis Bacaan Yassin & Solat Hajat tu...Memang sedap..Nasinyapun banyak...Sos Cili dia sedap..Sup dia sedap..Pastu yang bestnya kicap tu dia ganti ngan Black Pepper Sauce..Hmmmm yummy...
Sebenarnya banyak makanan yang di sponser malam tadi..Selain Nasi Ayam yang sedap ni,ada Meehoon & Nasi Lemak..Aku ngan mak aku amik Nasi Ayam,kakak amik Nasi Lemak..Cikgu & Ustazah suruh amik lagi sebab memang banyak makanan..tapi mak aku kata cukup amik ni je sebab dah malam..Nanti takut x habis..Balik rumah dah dekat pukul 10 malam,aku ngan mak aku makan Nasi Ayam ni..Nasi Lemak pun aku habiskan juga sebab kakak xnak..hahahaha...

Malam tadi juga Ustaz Fathi umumkan kat Masjid Alam Damai tu yang nanti bulan Jun ni ada lagi Solat Hajat UPSR kat Surau Desa Cheras...Pastu bulan Ogos nanti ada lagi Solat Hajat UPSR kat Masjid Alam Damai ni lagi sekali...Waaaaa,sampai 4x Solat Hajat UPSR untuk tahun ni..Ya Allah,Terangkanlah hati aku dalam belajar...berkatilah ilmu yang aku dapat... Bagi lah rezeki aku dapat 5A dalam UPSR nanti....Aminnnnn

No comments:

Post a Comment