Monday 19 May 2014

BEKAL NASI LEMAK SAMBAL SOTONG....

Bekal Hari ni,Isnin....Nasi Lemak Sambal Sotong Kembang...Dah lama juga mak aku x masak Nasi Lemak.Semalam memang sarapan macam Nasi Lemak,tapi tu Pulut Sambal...
Nasi Lemak ni kakak yang request sebab dia kata dah lama x makan Nasi Lemak...Pastu kakak nak sambal sotong kembang..Sotong Kembang tu,sotong yang dorang rendam adalam air & nampak macam besar je tu...
 Aku dah pesan ngan mak aku...Nak bawa sikit jew sebab takut mengantuk makan banyak..Hari ni kan ada axam..tapi dah tinggal sujek x teras dah sebab minggu lepas dah axam subjek teras...
 Kakak nyer...Banyak Nasi & sambal sotong...
Dah siap sorang 1 bekal...Yang Kuning aku nyer..Yang merah kakak nyer & yang Hijau mak aku nyer..Telur ti sorang sebiji....hari ni mak aku x tolong kupaskan kulit telur..terus masuk dalam tupperware cam tu jew...huhuhuhu...Tadi aku makan Nasi Lemak ni kongsi ngan Umi Amirah....nasi habis tapi sambalnya kitorang ambik sotongnye je sebab aku memang x suka sambal cili kering..Umi Amirah pun makan sambal tu sikit jew sebab pedas...


No comments:

Post a Comment