Sunday 17 March 2019

MAKAN DI WARUNG SIMPLE

Lunch kat Warung Simple @ BTHO
Mak aku la cakap nak siapkan kerja sampai x gi AGM PIBG...
Lapar giler tunggu mak aku siapkan kerja
Pagi mak aku dah masak Nasi ngan Sup untuk lunch abang..
Sebab rushing...
Tak sempat bak bawa bekal..
Nak singgah beki roti pun x sempat sebab mak aku kata wajib sampai pukul 8 pagi...
7.55 baru sampai OCBC Bank..
Sib baik Saturday jalan x jem..
Pukul 12.45 dah mak aku cakap chik Yati & chik Ruby call bagitau meeting PIBG dah habis & doranv otw datang..
Datang...????
Ada apa..?
Mak aku cakap dah janji ngan achik-achik tu nak gi Kaison..
Tapi sebab mak aku kata plan nak siapkan kerja hari ni...
So, just gi lunch...xjadi gi Kaison..
Makan kat mana...?

Makan kat Warung Simple @ BTHO
Mula plan nak makan kat Restoran Gulai Panas dwpan Eon Big tapi bila lalu depan rwztoran tu manusia punyalah ramai..
Lastly mak aku deside nak gi lunch kat Warung Simple...
Tapi sampai pukul 1.30 memang penuh dengan manuasia la...
Sampaikan lauk yang sentiasa ditopup asyik habis...
Kena beratur dan tunggu topup lauk lagi...
Haaa....aku dah beberapa kali makan kat WarungSimple  ni.
Last year masa siapkan kerja seni kat umah Auni ,memang lunch kat sini ngan Auni...Haikal Hassan & Danial...


Dah lama tunggu ...
Dah makin lengang..
Yang penuh tadi dah siap makan..
Yang belum makan sedang tunggu lauk ditopup..
Gerai ni memang simple...
Just  Nasi Putih  & Kuah Gulai
Lauknya pun just Ayam Cincang Gorebg,Ayam Kunyit,Keli Goreng,Bawal Goreng,Talapia Goreng,Ikan Masin,Ulam & Sambal Belacan
Tapi yang specialnya semua lauk tu divorebg panas- panas kat situ..
Sebab tu lauk asyik habis & asyik topup...


Achik Ruby makan Set Ikan Keli Goreng
Kuah Gulai
Ulam Sambal Belacan

Achik Yati pun makan Set Keli Goreng Panas- panas
Kuah Gulai
Ulam
Sambal Belacan
See.....mak aku suka la Nasi diserve dalan NYIRU alas daun pisang & ketas coklat tu..

Mak aku Set Ayam Cincang Goreng Panas
Kuah Gulai
Ulam Sambal Belacan
Nasi tu plain rice ok..
Dah letak kuah...warnanya jadi macam Nasi Minyak

Aku amik Set Ayam Goreng Kunyit Panas- panas...
Aku x amik ulam pun...
Semua set tu only RM5....
Ulam & sambal FOC....boleh amik banyak mana nak...no charge


Alaa...mana pic minuman lak...
Nampak sikit jer hijau tu Air  Kedondong Asam Boi..
Achik Yati & chik Ruby order air yang sama..
Nampak sedapnya....rm4 segelas besar tu..
Aku yang order aku tahu lah....
Heee...
Aku order Coconut Shake...
Aummmm......rm 3.50 jer...
Sedap giler sampai xde pic..
Hahaha


Masa kami makan masih ramai beratur


Mak aku nyer air..
Hahahaha sebaldi baq hang......
Teh O Ais ikat  tepi memabg dia letak dalam little pail wei...!!!!
Sebaldi tu.....!



Sebab semua tengah lapar...
Habis licin makan x tinggal walau sebiji nasi...
Memang berkat makan hari ni sebab empat2 nyiru tu kosong bersih hanya tinggal tulang


Dah bersusun 4 nyiru kosong...
Tunggu nasi turun ke perut...


Brrrr...alhamdulillah....
Ok...jom balik...
Mak aku cakap nak sambung kerja lagi..
Hantar achik Ruby & achik Yati balik...
Terus gi sambung kerja mak aku...
Pukul 5 lebih baru gerak balik....
Pukul 6.15 sampai BTS
Call kakak suruh siap..
Terus gi Pasar Malam plak....
Cari makanan dinner lak...
Dah hampir 2 minggu mak aku just masak breakfast & bekal jer..
Lunch & dinner dah asyik tapaw jer sebab hari- hari balik lambat...
Kadang aku yang kena stayback siapkan kerja kursus..
Kadang mak aku yang nak balik lambat nak siapkan kerja..
Mak aku cakap buat kerja time petang time orang dah balik lagi enjoy
Hmmmm....mak aku dah start ulang macam 10 tahun dulu...
Sabtu Ahad bawa bekal ..
Buat kerja dengan aman dan damai xde orang
Hanya ada  abang guard...Aci guard..
Kalau dulu2 masa Pak Sarip belum retire memang x takut nak teman mak aku siapkan kerja sampai maghrib pun .
Masa tu  kakak & abang semua memang  seronok jer kitorang bawa bekal...main kejar2...baca buku...tengok TV..macam dah jadi rumah kitorang..
Selalu juga Pn Jamilah pun datang Sabtu Ahad buat kerja kat office bawah..
Kadang Puan Jamilah naik sembang- sembang ngan kitorang..
Now...abang dh kerja..
Kakak pun dah intern
Tinggal aku jer ikut mak aku
Next year ..?
Auh....tadi pun masa chik Yati cakap tahun depan tinggal mak aku sorang  xde sapa teman dah kalau mak aku datang buat kerja weekend....
Huh...baru aku terperasan dah berbelas tahun aku temankan mak aku..
Tahun depan mak aku kena berdikari..
Kena belajar untuk lonely..
Huhuhu....
Tapi mak aku rileks jer...
Tak nampak sedis punn.
Aku lak yang over touching..
Huhuhuhu....

4 comments:

  1. Sedapnyerr makan nasi putih berkuah kari,ayam goreng,keli goreng,sambal belacan dan ulaman...santai jer menu kan...baldi air pun cantik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai aunty ogy...
      Lamanya silent...
      Haaa...memang sedap...
      Nasi dia banyak giler habis kiter makan sebab lapar....
      Ni kalau kalau bawa nenk datang makan sini mesti nenek suka sebab makan nasi dalam nyiru..
      Tapi about air dalam baldi tu mak kiter cakap kat kampung dulu2 nenek bela lembu memeng kasi minum air dalam baldi...hahahaha

      Delete
  2. Salam..
    Ayan cincang Tu halus ke?
    Kena cincang..
    Makanan bunyi sedap...

    Nanti awak kat uni.. bila mak awak hi kerja.. Rasa sedih je. Dan drive Sorang Sorang.. sabtu kerja Sorang Sorang...it will takes a while... But they get over it...
    So enjoy every moment together..toksah tension boring..

    Hehehe
    Salam PADA mak,makcik Dan nenek dikampung..

    Rgds

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam cincang tu mean ayam tu dipotong kecil- kecil macam ayam foreng kunyit juga..
      Bezanya ayam kunyit semua isi ayam...Ayam cincang is ayam bahagian tulang tapi potong kecik...

      Masa makan tu pun chik Yati banyak kali cakap nanti mak kiter xde lagi sesapa teman kalau balik lambat ir weekend .

      Nanti kiter cakap nenek avout salam..
      Untuk mak makcik...achik baca jer ni blog ni..
      Heee....tapi achik kiter silent reader...

      Delete