Wednesday 13 March 2019

BEKAL MACARONI GORENG vs KARIPAP

Macaroni Goreng Pedas
Bekal semalam




Lama juga x nbawa bekas pasta-pasata ni..
Heee...tahun 2019 ni rasanya mak aku lum masak pasta untuk bekal
Tapi memang akan sampai juga tern pasta
hahaha...

MACARONI GORENG PEDAS..
1 pack macaroni(450gm)
1 mangkuk daging siap rebus dan hiris nipis (300gm)
1 batang carrot kecil- potong dadu
1 pokok daun sup
i kiub daging
1/2 sudu teh garam
4 sudu minyak

Bahan blend:
10 cili kering - rendam air panas
1 bawang besar
2 bawang putih

1. Rebus macaroni  dalam air mendidih selama 7 minit.
2. Panaskan minyak dan tumis bahan blend hingga naik minyak
3. Masukkan dafing hiris bersama air rebusannya (1 cawan)
4. Tambah kiub daging,garam dan carrot
5. Masukkan mini macaroni rebus.
6. Gaul rata dan sesuaikan rasanya

7. Tutup api dan taburkan daun sup cincang


Pasta Goreng Pedas ni bekal semalam
Untuk bekal aku,mak aku & untuk sarapan abang
Kakak..?


Kakak bawa bekal karipap ni
Mak aku cakap Karipap Frozen jer
Sebab kakak kan naik train
Mana boleh bawa ang susah-susah...
Nak masuk dalam bag pack jer
Tapi kadang abang hantar jer kakak sampai office


Bekas tuppeware oren tu mak aku nyer
Dalam bekas tippuware tu mak aku cakap nak bagi kat achik Ruby cleaner...


Aku nyer...
Macarono Goreng pedas vs Karipap


Abang nyer sarapan
Sememehnya pinggan
Hahaha...mak aku mesti x perasan tu sebab memang nampak mak aku rushing pagi
Selalu kalau aku isi dalam pinggan mak aku pesan soh lap ngan tissu kalau sememeh
Ni mak aku yang isikan ni...sememeh gak
Heeee....
Mmmmm....sejak tahun lepas memang pagi akan rushing sebab jalan memang jem.
Tahun ni makin menjadi jem sebab ada 2 projek kat jalan yang we all kena lalu
Projek MRT & Projek hiway SUKE
Huh...kalau terlewat 5 minit jer...dia nyer effect mau jadi lewat 1/2 jam
Kadang penuh gak la telinga aku...
Sambil drive kadang mak aku boleh membebel sengsorang
Sebab apa sengsorang..?
Sebab kalau mak aku start memebebel aku akan diam jer..!
Kalau aku jawab pun bukan ada effect pun..
Hahaha....
Kadang dengan kereta potong Q
yang masuk x bagi signal
Yang langgar lampu merah
Motor agi cilok kiri kanan
Haaa...pastu siaplah mak aku nyer bebelan
Masalahnya dorang tu semua bukan dengar pun....tingkap pun mak aku  tutup kan...!
So,yang penuh...ni ....telingan aku..!
Tapi redho jer lah.....
Tips nya....diam jer jangan jawab
Kalau jawab sesilap....orag yang x bagi signal tu x blah jer
Aku yang kena sound..!!!
Apa salah aku....
Hahahaha


Ok...dah habis citer bekal semalam...
Nak baca whatsApp Class Group jap
Banyak dah bunyi masej masuk..
hmmmm....mesti ada makhluk yang tanya about homework la tew...!

4 comments:

  1. salam,

    tak pe la dengar je mak meluahkan stress ... esok awak dah habis sekolah she will be on her own driving... sure rasa lain...

    take care

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..
      Haaa...mak kiter pun selalu cakap camtu..can't imagine next year kena drive sorang..sejak abang & kakak primary school lagi every day ada pasanger dl keter...
      next year sengsorang...xper nanti kiter amik lesen...kiter hantar la semwntara tunggu result..hahahaha...compiden jerk...!
      hahaha

      Delete
  2. Apa yg awk alamai ni sebijik mcm mcm situasi sy & anak setiap hari dlm pjalanan ke sek. Eh, sbb awk lagi muda dari anak sy, mulai skrg bleh panggil sy acik. . Hurmm. . Mcm tua sgt plak bunyinya. . Hahah.

    Aduh. . Sedapnya macaroni goreng vs karipap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typical mak- mak memang camtu ker...
      kawan- kawan kiter pun cakap mender tg sama..hahaha..
      xper kiter call sis SKTJ...sebab tengok pic pun still young & x sampai hati nak panggil aunty...sebab kawan2 kiter nyer mak semua dah senior sebab mostly we all anak bongsu..so,mak-mak memang senior..panggil sis kot nanti dapat cheese tart free..hahaha
      Anyway wish GUD LUCK to Iman...
      for result today

      Delete