Wednesday 5 April 2023

.MENU RAMADHAN KE 13 :AYAM PANGGANG, BILIS BERLADO. ,KAILAN IKAN MASIN & KARIPAP FROZEN

 Salam Ramadhan hari ke 13


Jom  tengok saya masak apa untuk iftar  semalam.


Saya panggang ayam bersama keledek ungu untuk anak jantan nan sorang tu.
Keledek tu asalnya saya ingatkan keledek Jepun yang isi kuning tu.Sekali masa nak kuoas kulit...Laaaa,isi dia purple...Nasib baik walau rupa dia kusam legam tapi rasanya enak.

Tergolek seketoi dada ayam tu dalam pinggan kan...hihihi.
Takkan dia nak angkat sedebuk tu dalam pinggan..


Maka saya potongkan jadi 3 bahagian.


Saya juga masak bilis,kentang dan tempe berlada...Tapi macam terlebih cili kan🤭
Walau rupa tak lawo,tapi habis licin...
Adah yang mulanya tak mau makan...
tapi lepas isya' nampak dia ambil pinggan..Tempe,agak mustahil untuk dia tolak...hihihi
Pic pun agak kelam hasil bidikan anak jantan saya.


Kailan Ikan Masin...
Saya guna ikan tenggiri jeruk dalam minyak tu sebagai perencah..Memang semerbak bau dia🤭

Ikan jeruk ni  Muslim product & mak belikan saya balik Kedah sebelum puasa hari tu.


Selain tu saya juga gorengkan Karipap Sardin.Buka saya buat tapi saya beli karipap frozen keluaran Ramly .
Sebenarnya hari tu singgah Ramly nak cari salmon frozen tapi takda.Dah masuk takkan nak keluar tangan kosong.Tu yang sambar la juga 2 pack karipap frozen.


Teh Hijau..untuk saya.Anak jantan tu minum air kosong saja.

7 comments:

  1. Lama tak makan sayur kailan. Teringin nak cari di pasar kalau ada kesempatan. Sedapnya ikan tenggiri jeruk. Sampai sekarang saya tak jumpa ikan tenggiri jeruk yang biras kirim melalui Encik Suami hihihiiii. Entah di mana Encik Suami letak.

    ReplyDelete
  2. Kan.. kak lin pun byk kali masuk Ramly Mart ni tp xde pun salmon .. kecewa..
    Tu tenggiri jeruk tu.. msti ada projek.. xsbr nk tgu mak cella cte.. 😬

    ReplyDelete
  3. sedap semua kak, lagi lah sambal tempe tuh kak oi...

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah..menariks semuanya

    ReplyDelete
  5. semua menu sedapppp... adeiii kalau makan nie mesti bertambah tambah ;)

    ReplyDelete
  6. abg target baju raya saiz apa tu?mcm waled ni haa tersalah beli baju raya saiz M dah kena pulun exercise diet bagai

    ReplyDelete
  7. Terliur aih tengok sambal bilis tu..tapi SA x makan plak tempe....kena buat ikan bilis berlada jugak nampaknya ni

    ReplyDelete