Monday 3 April 2023

IFTAR RAMADHAN 11: IKAN GORENG ,AYAM PANGGANG & ULAM KANGKUNG CELUR CICAH BUDU

 Salam Ramadhan hari ke-12..


Rezeki iftar saya semalam..Ramadhan hari ke 11.
Masak simple- simple sahaja sambil mengukis.

Beriftar dua beranak dengan anak bujang..

Untuk saya..
Nasi putih.
Ikan goreng
Ulam kangkung rebus
Budu.

Untuk anak bujang yang tak makan ikan..

Panggangkan dia sukuan ayam.
Saya hanya perapkan ayam bersama sikit bawang putih,
Makan bersama nasi putih.
Sambal kicap 
Bunga kobis panggang



Minuman pun Air Teh Bunga kotak sahaja..


22 comments:

  1. simple jer..but yum yum..alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. wahhh abang pun diet ke?tp sedap plk tgk bunga kubis panggang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni gara-gara tengok kat AFC depa panggang seketul besar bunga kobis katany sebagai ganti ayam untuk vegetarian..hihihi

      Delete
  3. Banyak dah cookiesnya.
    Mesti Mama Cella banyak terima tempahan ni. Moga dapat selesaikan semua tempahan ikut waktunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..
      Aminnn...terima kasih atas kiriman doa

      Delete
  4. Tu diaaa.. dah berderet cookies.. Dahlia kita jangan lupa ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi...
      In shaa Allah..
      Doakan saya dimudahkan urusan

      Delete
  5. Walaupun cakap pasal minuman, tapi mata saya tertarik dengan cookies di belakangnya tu 五

    ReplyDelete
    Replies
    1. 五五五
      Saya pun asalnya tak perasan sebab semua pic ni anak bujang tu yang tolong snap

      Delete
  6. Simple tapi sedap ni MC...ayam bakaq tu melambai² haha

    ReplyDelete
  7. Yg simple ni lah plg sedap tau. Hihi! Selamat berpuasa Cella. ;)

    ReplyDelete
  8. wahhhhh sedapnya kak, oh banyak nya sekut raya dia

    ReplyDelete
  9. SA nampak banyak biskut raya tu..akak jual eh..tahun ni SA x plan beli biskut mcm tahun lepas..tahun ni beli kerepek2 , muruku ngan kekacang je..ada la order tart nenas..tahun lepas biskut semua bazir je x habis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya SA ..
      Alhamdulillah..
      SA mesti nak kena fokus majlis kahwin nanti kan弘

      Delete
  10. banyaknya kukis kat belakang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi....
      Alhamdulillah...antara cabang rezeki

      Delete
  11. kalau pergi Kelantan mesti termakan budu ...heheheee...kalau sesaja nak beli masak nan hadooo... kat Melaka nie kita makan belacan ngan cencaluk jew

    ReplyDelete