Wednesday 3 July 2019

BEKAL.SPAGHETTI SARDIN PEDAS

Spaghetti  Sardin Pedas...
Bekal today..
Dah lama x update bekal sekolah
Haaa...sebab banyak bekal ulang-ulang jer .
Tapi sebab dah lama x update bekal

Spaghetti Sardin Pedas..
Nama.jer spaghetti..
Tapi sebenarmya ni adik spaghetti
Ni vermicelli pasta...
Lagi kecik dari spaghetti
Tapi besar skit dari angle hair pasta
Aku x suka angle hair pasta sebab halus sangat
Mak aku pun cakap x suka sebab susah nk timing rebus..
Tapi kalau fettucini pun aku x suka..sebab macam kue teow ja..
Hahaha..
Pasta lain aku suka sebab canti..
Spiral ke..bow tei..elbow..tube..macaroni..
Semua aku suka

Hari ni bawa extra bekal
Mak aku soh bawa 2 bekas
Dalam bekas tupperware biru tu mak aku nyer
Dalam bekas clear tu dua2 mak aku soh aku bawa
Makan ngan kawan2 masa rehat
Yang dalam pinggan tu abang nyer breakfast..
Kakak xde
Kakak kena gi Puncak Alam sebab ada presentation..

SPAGHETTI SARDIN PEDAS
1 paket vermicelli pasta/ spaghetti
2 tin kecil sardin mecerel
2 sudu chilly flakes
2 sudu teh garam
3 sudu minyak
1 pokok daun sup- cincang
1 bawang holland- cincang
3 bawang putih- cincang

1. Rebus pasta hingga lembut
2. Sambil menunggu pasta lembut,panaskan minyak dan tumis bawang holland & bawang putih
3. Masukkan sardin bersama sosnya dan lenyek2 hingga hancur kasar
4. Masukkan garam dan kacau rata
5. Terus masukkan pasta bersama sedikit airnya supaya mudah digaul rata
6 . Taburkan chilly flakes & gaul rata
7. Sesuaikan rasa dan tabur daun sup cincang

2 comments:

  1. Replies
    1. Kalaunkiter pun tengok waktu lapar mesti terliur....Kiter kan sama taste...western tongoue...gang..!

      Delete