Saturday 28 July 2018

CERITA MAKAN DURIAN...!

Pulut Durian..
Fav haku nih...!
Tapi kena ada santan la
Pastu gaul..
Kasi melekat celah2 jari...
Pergh ...!!!
Hahahahaha....baru namanya makan Pulut Durian..!
Ramai kawan2 aku x reti makan Pulut Durian..
Bila aku selalu  citer aku makan durian gaul ngan pulut ngan santan ada yang kepelikan..!
Bukan semua tapi kebanyakan
Haaaaa...dorang kata kalau beli durian hanya makan camtu jer..
Ada yang mak dorang x pernah masak pulut
Ada yang x kenal pun beras pulut..
Hmmm...biar betik..!!
Alaa...ntah2 dorang sajer jer cakap camtu..
Oklah...aku bukan nak citer pasal kawan2 aku sangat..
Sebenarnya nak cita about DURIAN lagi nih..!
Sebab nampak dalam folder mak aku banyakkkkknyerrrrrr pic durian!!!


Ni salah satu pic dalam folder mak aku...
Banyaknya durian...!
Kat mana ni...
Mak aku gi dusun ker..?
Naper x bawa aku..
Naper aku x tahu pun..!
Hahahahaha..memang la aku xde
Sebab tu pic Majlis Makan Durian tempat kerja mak aku
Mak aku cakap tahun ni sebab mak aku telah dilantik pengerusi kelab kebajikan...
So..kena buat macam2 event la untuk kebajikan dan mengeratkan hubungan sesama staf.
Antaranya  mak aku cakap buat Majlis Makan Pulut Durian ni ..
Ooooo.....patut la aku xde
Aku ingatkan mak aku gi dusun ker apa ker x bawa aku..!
Kalau mak aku gi dusun x bawa aku..memang aku nagis ar..!!


Patutlah banyak pic durian...
Dah namanya Majlis Makan Pulut Durian!
Takkan nak banyak mangga plak kan..
Hahahaha...


Mak aku cakao bukan kanak- kanak jer ada yang x pernah makan durian ngan pulut
Kata mak aku ada kawan2 mak aku yang dah dewasa pun ada yang x pernah rasa pengalaman makan durian bersama pulut..
Hahahaha...
Lawaks tul bila mak aku citer ada yang memang x selera nak makan pulut digaul durian yang nampak macam comot sememeh..!!
Kikiki...


Pic roti Gardenia pun mak aku snap..
Hahaha...
Mak aku cakap tu untuk yang sama  spesis abang..x makan durian mentah tapi makan kuah durian cicah ngan roti..




 Seronok plak aku tengok mak2 makan durian berlonggok macam ni..
Aku xde pengalaman macam ni
Kalau makan durian pun ngan family jer..
Takde pengalaman makan dutian ramai2 macam ni..
Mesti best kan...


Mak aku cakap Majlis ni hari Isnin..
Waktu lunch
Orang lunch makan nasi campur..
Ni lunch makan Pulut Durian..
Hahahaha....lalu depan orang mestu bau durian..!
Hahaha....


Pic ni ar paling win...!!!
Hahahaha....
Tangan siapa lahh...
Tapi mestilah tangan lelaki kan..!
Takkan tangan pompuan lak..

OK....
Ni Achik nyer citer Makan Durian lak....

Lagi klasik ..
Durian  dialas ngan Daun Palas
Haaa...aku tahu tu daun palas
Sebab kat kampung nenek banyak pokok palas


Pic yang Achik post dalam Family Group WhatsApp...
Achik kata durian ni parent student Achik yang bagi
Bapakkk baikkk...
Seronoknya ....dapat makan durian fresh..
Free lagikkk...
Naper sekolah aku xde parent nak sponser durian macam ni..?


Feel tul tengok dorang makan durian ngan pulut macam ni..
Rasa nak masuk jrr dalam pic ni joint dorang...
Hahahaha...
Kalau aku masuk dalam pic ni mesti dorang tolong amikkan durian untuk aku
Sebab kalau aku masuk dalam pic ni...
Sah la aku sorang jer pompuan..!!
Mesti semua kena la tunjukkan gentleman...!
Atau pun silap2 aku yang kena serve kan untuk dorang...
Hahahaha....


Achik cakap Achik memang x reti nak cekah durian..
Tapi student2 Achik  yang buatkan
Achik kata dorang semua slambeland jer cekah selonggok durian tu..
Memang pro
Achik kata ada student ni Siamese..
Tapi nampak sama jer semua
Aku x leh nak bezakan mana yang Siamese
Hanya Achik yang kenal student tu..!!


Achik kata sebab semua student Achik yang buat kerja2 cekah durian tu..
So...Achik just jadi Model Durian..!!
Hahahaha....huntong lar....!!!!


 Ni pun pic dari Family Group..
Achik cakap Pakcik beli durian
Makan ngan pulut
Haa...jangan x tahu...aku pernah gibtempat kerja pakcik..
Lalu bawah pokok durian lagik..
Hahahaha...jangan x caya..!
Tapi ni bukan la durian yang lalu bawah pokok tu
Ni durian yang dijual bawah pokok..!
Kalau balik Kedah..kalau kena musim durian..
Pakcik mesti beli durian untuk makan ramai2


Haaaaa....cara pakcik makan durian
Sama laaaa...ngan pic staff lelaki makan durian dalam pic mak aku tu...
Saiz tangan pun sama..
Cara makan pun sama..
Hahaha...gang ar..!!!

Nenek pun hantu durian macam aku gak
Nenek cakap hari tu kat rumah batu ada juga vuat Majlis Makan Pulit Durian..
Nenek kata best sebab banyak durian fresh sampai x habis makan...
Tapi nenek kata sebab handphone nenek xde whatsApp...
Tak dapat la nenek nak share pic..
Nenek kata nanti nenek pun nak beli handphone baru jugak lah..
Nak whatsApp jugak..
Hahahaha...beli nek...jangan x beli..!!
Jangan nanti nenek x jadi memancing sebab dok layan whatsApp suda..!!!
Hahahaha...
Achik...Nenek...Pakcik...Mak aku...semua dah ada citer makan durian ramai2..
Abang..?
Abang cakap hari tu ada dorang beli durian kat tempat kerja untuk staff tapi abang kata dia lari jauh2 sebab x suka bau durian..
Abang kata semua staff bau durian sampai abang nak muntah..
Hahahah..rugi..rugi..!
Kakak x de buat makan2 durian ke...?
Mmm...kakak lak
Kakak yang bawa Kuah Durian makan ramai2
Hari Selasa pagi2 buta lagi mak aku masakkan 2 biji durian buatkan kuah untuk kakak bawa gi tempat kerja..
Mak aku pesa  suruh kakak beli roti  dan bawa bersama kuah durian tu kongsi dengan semua ..
Aku...??
Huhuhuhu...aku xde citerakan durian ramai2..




Ni plak pic dari Google ..
Bukam pic aku
Tapi aku parking pic ni kat sini sebab aku suka tengok buah durian yang banyakkkkkk tu
Bestnya kalau ada pokok durian sendiri macam ni...
Bestnya kalau dapat tidur kat dusun durian...
Akubteringin nak feel tidur dalam pondok kat dusun..
Bangun pagi gi kutip durian...
Kalau dapat boipren yang ada dusun pun ok gak kan...
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaa..
Ok bye...!!

2 comments:

  1. https://www.senheng.com.my/pensonic-200l-freezer-pen-pfz202.html

    Cakap la kat mak time to invest satu chest frezer. Sekarang senheng tengah sale.200 litre nampak ok..banyak lagi jenis chest freezerdan on sale.

    Kalau mak ada freezer ni next Ramadan boleh simpan butter banyak.sekali beli banyak tak payah keluar banyak kali..jimat masa dan tenaga...utk buat cookies kuih.

    Infact mak dah boleh buat cookies doh Dan simpan Dalam freezer sebulan dua sebelum puasa. So Tiba bulan puasa boleh cut and bake Aja. Masa yang dijimatkan dapat digunakan utk pekara in.
    So it is good investment..kegunaan harian Dan business.

    ReplyDelete
  2. Adek manis.. durian punya pasal.. mahu tidur pondok derian ka?

    kalau pondok moden batu best jugak comfortable senang nak gi toilet etc ... kalau yang macam dangau kat sawah padi.. ishh banyak la nyamuk gegata serangga datang ...
    hantu heheheheh singgah.. langsuyar hiihihih

    hantu kepala hitam.... lagila bahaya..

    pastu adik manis sudah mimpi dapat boipren ada dusun... ooooo

    kena cari orang segamat... tak pun perak...
    heehhhe

    ReplyDelete