Monday 26 September 2016

KAMBING MASAK BOLOGNESE

Kambing Masak Bolognese...
Eh,...xkan kambing tu yang masak plak..
Bolognese Kambing..
Masak Bolognese Kambing...
Mmmm...whatever lah...


Lauk untuk lunch aku hari Ahad..
Hari yang paling panjang...
Kenapa panjang?
Sebab bosan do....
Mak aku meeting lagi dari pagi sampai petang...
Hari minggu ada ke orang buat meeting..
Pagi sampai petang...x penat ke..
Tapi mak aku kata memang ada la sebab tu kna gi meeting..
Bukan sehari tapi 3 hari..
Huhuhu..
Boredddddd
Dah macam-macam aku buat...
Makan spagetti...
Makan nasi....
Buat homework...
Tengok tv...
Chat ngan kawan-kawan..
Tapi belum juga malam...
Sampai dah x tau apa nak buat...
Aku selongkar beg make-up mak aku & aku make-up muka aku sendiri...
Aku conteng macam-macam kat muka aku..
Hihihihi..
Sebelum mak aku balik aku cuci la muka...
Syyyyyyyyy


Bolognese Kambing ..
Mak aku kata boleh makan ngan nasi putih
Boleh makan ngan spagetti...
Yang ni bukan la aku masak..
Tapi mak aku ler yang masak..
Kalau kambing panggang aku boleh la..
Kambing Rosemary ke..aku boleh la
Tapi rendang aku boleh masak tau...
Huh..bila masak rendang..bila sebut rendang mesti aku ingat peristiwa masak rendang masa master chef masa tahun 6..mmmmm

KAMBING BOLOGNESE
500gm kiub kambing
1/2 botol sos bolognese
2 sudu minyak
1 sudu lada sulah
1 bawang besar
2 bawang putih
Sikit garam
Sikit gula
1Pokok daun ketumbar

1. Panaskan minyak & tumis bawang putih..
2. Masukkan kambing kiub & goreng hingga berkerak..
3. Masukkan sikit air & masak hingga empuk..
4. Masukkan sos bolognese & lada sulah..
5. Sesuaikan rasa dengan sikit garam & sikit gula
6. Masak hingga naik minyak & tabur daun ketumbar

No comments:

Post a Comment