Wednesday, 8 July 2015

SPAGETTI SEAFOOD ,KELEDEK FINGER,JUS OREN SUNQUICK..IFTAR NUZUL QURAN ..RAMADHAN 2015

Spagetti Seafood...favorite mak aku nih...
Hidangan untuk iftar 17 Ramadhan..
Hari Sabtu..yang juga Hari Nuzul Qur'an


Asalnya nak buat Spagetti bolognese..
Kakak nak bawa balik asrama..
Tapi sebab hari tu aku ada latihan Bicara Berirama dari pagi hingga tengahari..
Sampai rumah kakak dah siap2 nak balik bas pukul 2.30..
Mak aku kata x sempat nak masak dah untuk kakak...

Akhirnya petang tu mak aku masakkan Spagetti Seafood ni untuk berbuka aku ngan mak aku...
Nampak macam mewah je kan..
Tapi mak aku kata sebab nak makan berdua je,nampak la mewah sebab masak sikit...
Bubuh udang tu 10 ekor pun dah nampak penuh ngan udang..
Bubuh sotong 2 ekor pun dah penuh
Kalau nak masak banyak2 bubuh penuh melimpah camni...mak aku kata lari la bajet seminggu...
Hahahahaa..


SPAGETTI SEAFOOD
1/2 bungkus pasta Angle Hair
4 sudu minyak zaiton
4 ulas bawang putih-cincang
2 pokok daun sup
10 ekor udang-kupas kulit & buang urat
2 ekor sotong-gunting bulat
10 biji chicken ball
garam secukupnya..

1. Rebus angle hair bersama garam hingga lembut anggatan 5 -7 minit..
2. Panaskan minyak zaiton & tumis bawang putih
3.Masukkan seafood.
4.Masukkan angle hair & gaul rata.
5. Taburkan daun sup..
Siap...


Wantan Goreng lagiiii...
Mak aku goreng 6 ketul je untuk makan 2 oranng




Aku pula nak makan keledek goreng yang rangup krap krup krap tu..
Sebab aku je yang nak makan mak aku kata buat seketul keledek pun x habiskan..
Mak aku kata goreng 1/2 ketul je keledek tu..Yang lebih mak aku goreng masa sahur...
Hmmmlicinnn..
RESIPI DAN CARA BUAT JEJARI KELEDEK YANG RANGUP...click sini...


 Minuman Segera je..
Sebab aku sowang je nak minum ais ni....
Sekotan ni dapatlah aku minum 3 hari


MAk aku minum Teh 0 lemon panas.....

No comments:

Post a Comment