Sunday 1 March 2015

SOTONG LADA HITAM....

Sotong Lada Hitam...
Lauk lunch hari Jumaat...
1 lauk jew sebab dah lapar gilerrr...
Grrrrrrr....!!!!!
Siinggah Hero ...aku cuma minta mak aku amik sotong jew & cepat-cepat gi bayar...
Nak tau sebab per..?
Sebab x nak sejarah berulang....
Sejarah apa...??
Sejarahnya kalau hari Jumaat ni orang yang gi solat Jumaat....
YAng mana dah lambat selamba badak jew dorang park kereta atau motor belakang kereta orang & buar derk jew...
Bulan lepas aku ngan mak aku melangut dalam kereta 1 jam do.....!!!
Lepas beli barang kat Hero.....dalam pukul 1.30 kuar tengok ada  motor park belakang kereta siap lock handle....
Kita park dalam petak parking tau...!!!
Jangan ada yang kata kitorang park block keta or motor orang plaks...
Hmmm...nak kata apa.....redho jew la....
Dah sah-sah dorang tu gi solat Jumaat kan....
Agaknya dorang ingat kete kitorang pun kereta orang gi solat jumaat la kot...
Tapi aku minta malaikat kurangkan sikit pahala orang tu bagi kat aku sebab dah nyusahkan kitorang...
NAsib baik kitorang sabarrrrrrr tau...!!!!
Hmmm ingat boleh amik-amik pahala orang camtu jew ke...????
Heeeeee

Lepas peristiwa tu...kalau hari Jumaat dah jadi fobia nak park kereta kalau kawasan tu dekat-dekat ngan masjid....hahahaha


SOTONG LADA HITAM...
5 ekor sotong- bersihkan & potong
2 ubi kentang- potong & goreng hingga masak
1 cili merah
4sudu sos lada hitam
2 sudu kicap manis
1 bawang besar
2 bawang putih
3 sudu minyak
1 cili merah
daun sup

1.  PAnaskan minyak & goreng ubi kentang..angkat
2. Tumis bawang putih dalam  inyak yang sama
3. Masukkan sotong & goreng hingga sotong kecut
4.Masukkan sos lada hitammm...kicap..bawang besar..ubi kentang cili & masak sebentar
5. TAbur daun sup  angkat


No comments:

Post a Comment