Sunday 10 February 2019

DAH HABIS CUTI CNY 2019

Subuh2 dah bertolak balik KL..
Mak aku cakap kena bertolak awal pagi sebab xnak ngadap jem..
Pukul 5 mak aku dah kejut
Alaaa...malasnya ...
Sekejapnya cuti..
Seminggu rasa macam cuti weekend jer
Tapi memang dah seminggu dah kat Kedah
Setiap hari ada aktiviti Achik dah susun
Mmmm...malasnya nak balik KL


Sampai Tol Juru pun masih gelap..
Memang  x jem la..
Awal pagi


Lapang jer...

Sampai Bukit Merah matahari baru nak terbit
Erea kampung aunty Ogy
Kalau singgah agak2 dapat la sarapan Kek Cheese Leleh..
Hahaha...mak aku kata mana ada orang bertandang umah orang pepagi buta ..!!


Sunrise @ Bukit Merah Lake Town..


Masih berkabus walaupun matahari dah bersinar


Jarang dapat meredah kabus
Sesekali berpeluang
Mak aku cakap kalau musim kemarau camni normal la kawasan bukit berkabus waktu pagi
Tapi kat KL kalau nampak berkabus...itu asap kenderaan ..!
Hahaha...


R&R Gunung Semanggol
Mak aku cakap plan nak singgah sarapan kat Sg Perak
Dah kakak plak nak berry..
Tak menyempat2...
Kena la benti sini..
Subuh2 tadi nenek dah masak nasi soh sarapan...
Kakak ngan aku jer makan..
Mak aku xnak mkn takut ngantuk nak drive..
Kakak pun xnak juga sebab takut sakit perut ...tapi takut nenek kecik hati kakak kata makan juga lah...
Macam makan sahur lak ...
Nasi putih lauk rendang ayam.
Mm...sebab dh cakap nanti sakit perut..
Mmm...memang sakit perutlah
Kakak gi bilik termenung...
Aku gi beli air
Mak aku isi angin tayar
1/2 jam juga kakak termenung..!!
Pastu terus gerak..
Masuk R&R Sg Perak macam x best..
Kuar semula & teruskan perjalanan


R&R Tapah...
Semua xnak makan berat..
Nampak ada Herold's Bread..
Yeyyyyyy....!
I like..
Mmm...rasa ya rHarold's Bread ni baru lagi kat sini..
Dulu kalau x salah aku kat sini Buskin Robbin's
Mmm.....eloklah...
Kalau Buskin Robbin's aku hanya telan air liur jer
Ni Harold's Bread...
Dapat la aku makan..
Heee

Huh...sukanya aku
Mak aku bagi limite seorang hanya pilih 2 roti jer


Kakak tengah pilih


Aku pilih Cream Stick & Portugiese Egg Tart
Mak aku pilih Cream Stick & Almond Stick
Kakak pilih Cream Horn & Porrugiese Egg Tart
Tapi lastly ...portugiese tart tu kakak xnak..
Kakak kata bau telor dia kuat sangat
Alhamdulillahhhhhh.....
Rezeki aku
Beli lebih sepohenggit dapat beli Ice Lemon Tea dengan harga RM1
Tapi masa bayar  ice lemon tea tu dah jadi RM 1.88..
Mmm...biasa la dulu GST...
Sekarang SST
Semua dah TST....Tahu Sama Tahu


Kakak cakap lepas berry lapar
We all yang x berry pun lapar juga


Duduk dalam kereta kat parking makan roti


Aku ngan mak aku nyer fav...
Hari tu masa balik Kedah pun sama juga beli ni kat Harold's Bread  RTC..Simpang Pulai


Kuar jer dari R&R Tapah dah start jem


Haaa...nak lak kalau ada kereta yang memang suka suki jer nak tukar lorong
Macam la dia sorang nak cepat
Ingat orang lain nak tidur kat hi way ker..
Dalam banyak2 kali balik
Kali ni mak aku x benti Ulu Bernam
X makan Mee Kari
Haaa....sebab kenyang lagi makan roti

Pukul 12 dah sampai Tol Duta..
Alhamdulillah..

4 comments:



  1. salam, biasa la bila balik tempat ada fun activities.. memang membuat ianya menjadi seronok dan penuh dengan memori indah.

    Tapi best apa sarapan Nasi putih lauk rendang ayam.

    kenapa tak bungkus? makan dalam keta? best rendang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actially achik kiter dah masak nasi putih & ayam merah untuk bekal...tapi mak kiter ckp segan nak susahkan achik...dh half way jalan..achik wasap bgtau dah masak tp x dtg amik..huhuhu

      Delete