Friday, 23 June 2017

DAH SAMPAI ....

 Iftar reramai
Alhamdulillah....
Dah sampai....
Baru sampai umah Achik la....
Belum sampai kampung...

Achik masak Ayam Pahang...


 Lala Masak Kuning..
Heee...xtau nama..


 Nenek bakar Ikan Siakap


 Sambai Petai....

Pakcik beli murtabak




Achik dah order  Ketupat Daun Buluh


 Buah Melaka Pakcik beli.

Lemang pun Pakcik dah beli untuk iftar

Iftar ramai-ramai kali pertama 2017
Apapun bersyukur dapat sampai dengan selamat...
Sebenarnya dari hari Selasa mak aku kena migrain lagi..
Mmmm...aku dah cakap soh makan ubat tapi mak aku cakap ubat dah habis
Hari Selasa petang gi klinik...
Doktor suruh mak aku buka puasa dan makan ubat...
Doktor bg MC pastu soh rehat
Hari Rabu seharian mak aku tido...
Aku pun cuti jugak la sebab xde sapa nak antar..
Abang cakap boleh jer abang hantar..
Tapi balik kena naik grab @ uber la
Huh...mak aku memang x kasi arrr...
Esoknya walaupun lum sihat lagi
Sib baik mak aku dapat juga drive balik Kedah...
Kakak masuk jer kereta terus hanyut sebab dah 2 malam kakak x tidur siapkan asignment..
Aku...?
Sepanjang jalan aku langsung x dapat lelapkan mata...
Aku kat sebelah mak aku...jadi tukang perhati je takut mak aku terlelap ...
Kejap- kejap aku urut belakang mak aku bila nampak mak aku mengantuk..
Beberapa kali juga aku tuang air dalam penutup botol celup lak ngan tissu bagi mak aku lap kat muka...
Kira basuh muka cara altenatif arrr...
Hahaha...xkan nk benti tengah hi way untuk basuh muka..
Kalau bulan x puasa mak aku mesti soh aku beli air pearl ..
ni dah puasa...
Tapi setiap R&R dan Hentian la mak aku benti untuk tido..
Mak aku cakap xleh nak tido sangat sebab panas...
yer lah setiap pokok kat R&R dan hentian sebelah pokok- pokoknya gondol baru lepas kena potong..
xde teduh..
Sampai Alor Pongsu dapat park bawah pokok lepas pam minyak..
1 jam mak aku tido...
Pastu baru bila mak aku dah ok...
Sambung drive..
Alhdulillah...
Sebelum waktu berbuka dah sampai umah Achik






No comments:

Post a Comment