Saturday, 11 March 2023

HARI NI PERGI 3 LHDN..MACAM LA KAYA SANGAT!不

 Hari ni zap zup zap...seawal pukul 7++ pagi...


Destinasi pertama..HQ 
LHDN Putrajaya...
Nak pergi kemain lama...terperangkap dalam jem..
Urusannya sekejapan sahaja...

Bye...HQ
Kita ke 2nd LHDN..

Tak jauh pun LHDN ke-2 ni dengan HQ tu..

Oh..namanya Pejabat Satelit Cyberjaya.


Juga tak la lama sangat berurusan sebab katanya kena pergi LHDN lain pula..
Aduhh....kalau ikut akal saya...bukankah  sistem semua saling berhubung?
Tak apalah..dah bukan bidang kita,mungkin kita tak tahu...
Nak marah pun tak guna kerana pesanan cerdik pandai..
" Sesuatu yang dimulai dengan marah akan berakhir dengan malu.."

So..jangan marah..takut nanti malu sendiri..

Ok...LHDN ke-3 @ Bangi

Huh..masuk LHDN ke-3 baru ada sikit pencerahan...belum juga selesai.
LHDN selalunya akan dikaitkan dengan bayar cukai  hasil la kan..
Bunyi macam kaya benor..
Padahal berurusan ni  sebab TAK KAYA  la五不

Sebenarnya nak cakap lebih dari yang dicatatkan tapi takut  silap cakap,salah cakap atau banyak cakap..kesannya akan berbalik kepada diri sendiri..
Tapi tak cakap kang bisu pulak..hihihi
Cakap la sikit-sikit..hihihi



Panorama KL @ 12 tengahari..terang tapi panas lit lit
Balik dari LHDN...kembali ke KL....


Jom kembali ke pangkal jalan..


** catatan ni hari Jumaat..
Simpan di sini untuk rujukan..Rujukan apa?
Rujukan untuk mendidik hati menjadi seorang yang sabar dan sentiasa berdoa kepada Allah..

Hihihihi...

4 comments:

  1. Aduhai... tabiklah dengan kesabaran Mama Cella. Sampai tiga LHDN diredahya untuk mendapat pencerahan!

    ReplyDelete
  2. 3 LHDN demi pencerahan. Bertabah jelah

    ReplyDelete
  3. alahai..moga dipermudahkan semua urusan...aamiin

    ReplyDelete
  4. Pencerahan apa la tu kan...semoga dipermudahkan urusan akak

    ReplyDelete