Thursday 23 March 2023

HADIAH RAMADHAN

 

Balik kerja semalam nampak ada sebuah bingkisan atas meja makan.


Saya pandang sekilas..
Saya terbaca tulisan kat kotak tu ada tulis:

"Selamat 
Menyambut Ramadhan
Al- Mubaraq
Sayangku"

Dalam hati terdetik...Mmm ada boipren depa la kot bagi.
Saya pun tak ambil kisah dah..

Sebelum tu balik kerja saya dok cari kurma..Eh,tak jumpa pula gerai jual aneka kurma tu.Selalu kalau nak puasa,kawasan perumahan ni meriahnja ada gerai eneka jenis kurma.Tak apa la,esok kita minta anak-anak order kurma dari shopee ja lah..


Dalam dok fikir nak beli kurma tu,pi solat dulu.

Sekali...Adah suruh buka...kata Adah...tu untuk saya...

Ish,sapa pulak la yang kirim ni...Siap tulis"Sayangku"
Nak kata boipren,kita takda boipren.hihihihi...

Tapi dah kata saya punya...
Buka ja la kannnn .....五


Eh,sejadah....
Alhamdulillah terawikh malam pertama Ramadhan dapat la guna sejadah baru...
Alhamdulillah ..
Saya pun tanya la Adah...sapa bagi..siap tulis tulis"Sayangku"

Kata Adah..Celah mana la pulak datang tulis"Sayangku"???

Kata Adah..dia la bagi hadiah ni sempena Ramadhan..

Barulah terfikir nak baca lagi sekali..


Laaaa.....五五五五五
BUKAN tulis"Sayangku"
Tapi itu tulis"Syurgaku"

Adoiiii...

不不不不不不不不


Bangun sahur pagi tadi,Eh..ada dua kotak kurma kat dapur..Rupanya anak bujang tu dapat dari tempat kerja...

Ingatkan tahun ni takda..Sebab selalu dapat beberapa hari sebelum puasa.五

Alhamdulillah...


19 comments:

  1. Aduhhh..makngah, makngahhh.. sayangku perginyee 不不

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaha...mata makngah dah kena pakai speck ni

      Delete
  2. Alhamdulillah
    Selamat menjalani ibadah puasa ramadan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga untuk Wak...salam ramadhan kareem

      Delete
  3. Slmt berpuasa mak cella.. mg kita sht2 spnjg ramadhan ni.. dpt keberkatan ramadhan.. dpt redha Allah.. aamiin..
    Bestnya dpt sejadah.. color pun sweet.. tebal nmpknya.. xde la sakit kaki.. mg makin murah rezki Adah.. aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinnn...Semoga yang baik-baik jug Allah ganjarkan kepada K Lin sekeluarga .
      Alhamdulillah sedap sikit solat sebab tebal五

      Delete
  4. Betul omaknya dah tua ni, syurga ku dia nampak sayangku hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi..
      memang dah tua bonar..mato pun tak nampk lai doh..五

      Delete
  5. akak...tergelak2 sy kak sy pun duk belek2 tulisan mana yg tulis sayangku xnmpk pun hahaha adui kak sebab puasa kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. 不不不
      Tu la...orang lain puasa gak takdaa sampai teruk naw..五

      Delete
  6. Boleh la tu kak Syurgaku sayangku...hehehe...SA sedang menanti Kurma dari Yayasan Al Bukhary....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah..semoga cepat sampai kurmanya...Saya pun order kurma sejuk beku tapi blm dapat

      Delete
  7. Ahaks!
    Sekali pandang terbaca Sayangku...rupanya Syurgaku! Kelakarlah Mama Cella.
    Tebal tu sejadahnya. Taklah rasa sakit lutut solat terawih banyak rakaat.
    Berkat zikir, dapatlah kurma yang dihajati.
    Semuanya rezeki Allah di bulan mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi...
      Perasan sekejap...ingat ada orang panggil sayang不

      Delete
  8. Hahahha.. jauh tu dari syurga ke sayang

    ReplyDelete