Thursday 22 April 2021

PUDING ROTI RESIPI KHAIRUL AMING


Semalam punya semalam Adah masak puding roti


Sampai 2 loyang dia buat

Seloyang pun dah banyak

Ni sos kastad dia.
Saya cuba cari pautan  video tu jumpa yang ni
https://www.facebook.com/1034270803445878/videos/2124547697854617/
Saya tak pasti Adah ikut video yang mana..Yang saya tau Adah ada guna pisang 


Saya langsung tak mau masuk campur sebab dia tal bagi kacau..hihihi
Saya amik pic ja

Rupanya dia nak baginkat kawan dia seloyang.Patut dia buat 2 loyang.
Hari tu dia kata nak ajak roomate dia masa kat Puncak Alam tu iftar kat rumah.Segan la pulak kami masak sempoi- sempoi ja tahun ni.Kalau dulu saya rajin nak masak lauk berjenis- jenis.Kuih,bubur semua tu saya rajin.Tahun ni saya m.a.l.a.s sungguh.Hanya masak nasi ,1 lauk & 1 sayur  simple.Pastu terus isi dalam pinggan.
Dulu saya pelik bila orang cakap malas nak masak.Bagi saya masak tu terapi.Rupanya kita manusia bersifat baharu.Berubah dengan waktu...Sekerang saya dah tau macamana malas nak masak tu...Hihihi.

Puding roti by Adah
Bersama sos kastad

8 comments:

  1. Aloloo kemarin cuba buat pudding viral ni tapi serba tak jadi.sendiri punya tekak pn tak lalu apa lagi org lain.konon nak selamatkan roti expired akhirnya tak menjadi jugek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi....tekak kita tak sama dengan tekak depa kan..Saya pun sejak dah tua2 makan dah memilih...hihihi

      Delete
  2. Wah! Banyak hasilnya puding roti tu. Kenyang makan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau la saya dia buat 1 adunan dapat 2 loyang @ dia memang buat 2 adunan

      Delete
  3. Dulu, masa Cella post apa yg makndia masak dua tiga kali sehari, saya sungguh2 kagum

    Skrg pun masih kagum

    Adah rajin ke dapur skrg sbb rajin mak dia dah berpisah agaknya ke Adah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi...rupanya hati & sikap boleh berubah la SK.Dulu saya pun tak terfikir akaj ada rasa malas nak masak ...hihihi

      Delete
  4. Favourite saya ni, tapi saya pakai roti butterscotch ikut resipi mat gebu.

    ReplyDelete