Thursday 9 January 2014

BEKAL HARI RABU...NASI GORENG TOM YAM JEW..

Hari Rabu nyer bekal....
Mak aku masak Nasi Goreng Tom Yam je untuk bekal....Mak aku letak fish ball & sayur kobis, carrot & brocoli....Mak aku guna perencah Nasi Goreng Adabi perisa Tom yam....camaner aku tau...?
Kan aku selalu ikut mak aku belanja barang dapur..Perencah tom yam tu aku la yang ambil kat rak...selalunya bila dah tinggal 1 @ 2 bungkus je kat dapur,aku akan ingatkan mak aku untuk top-up lagi...Aku suka sangat kalau goreng nasi letak perencah perisa tom yam...
Eh,neper ada 2 bekal plaks...?
Sejak masuk 2014 ni bekal sepatutnya 1 je...
2012 bekal ada 3 sebab semua bawa bekal gi sekolah...abang,kakak & aku....
Kadang2 bekal ada 4 sebab mak aku pun bawa bekal juga...tapi mak aku jarang sangat la bawa bekal...
2013...bekal  tinggal 2 sebab abang dah habis sekolah...tinggal aku ngan kakak je...
2014...bekal dah tinggal 1 je...sebab aku je sekolah....
Tapi naper hari ni ada 2 bekal plaks....?
Sebab yang merah tu sah la aku nyer...Yang hijau ni plaks..kakak nyer...
Kakak ada kelas hari ni...bukan kelas sekolah...tapi dia ada kelas undang2 untuk nak ambil lesen..
Mak aku hantar gi tempat pejabat sekolah memandu tu...nanti kakak akan gi ngan ramai lagi naik van...so, maka aku suruh la kakak sarapan dalam kereta masa on the way nak gi pejabat sekolah memandu tu...
Tapi kakak jual mahal...kakak xnak makan...kakak kata nanti dia nak makan kat tempat kelas tu...
Sekali....rupanya kakak kata dia x makan seharian....sebabnya dia kata cafe tempat tu x bersih...& kakak langsung x makan...hahahaha...tu la...mak aku suruh makan bekal xnak....suruh beli roti bawa bekal pun kakak xnak..kakak kata buat malu..dah besar2 nak bawa bekal....haaa..lastly kena ketawakan ngan aku & mak aku je...hahahahaha




No comments:

Post a Comment