Thursday 9 January 2014

BEKAL MEE MAGGI GORENG....

Pagi tadi masih la xde gas lagi kat rumah...
Ingatkan x bawa bekal la hari ni sebab xde gas.....
Bawa bekal juga hari ni....walaupun xde gas...tapi mak aku tetap buatkan bekal....Hari ni siap awal sebab aku nak gi sekolah awal...nak siapkan kerja sains kat sekolah sebab gambar yang nak guna tu ada kat sekolah..
 Mee Maggi Goreng......

MEE MAGGI GORENG TAKUT GAS HABIS...hahahaa
 3 bungkus mee maggi
10 biji fishball
1/2 btg carrot
sikit kobis
sikit daun sup
2 biji telur
2 sudu minyak
1 bawang putih

1. Celur mee maggi...sebab gas portable stove tu dah nyawa-nyawa ikan.. celur la dalam air panas yang dimasak dengan kettle jar...hee   
2. Panas minyak & tumis bawang putih..
3.  Masukkan telur & kacau..Masukkan fishball & segala syur tu cepat2 sebab takut gas habis sebelum sempat masukkan mee...
4.Bubuh sikit perencah mee maggi tu..guna sikit je tau...
5. Kacau cepat2 & angkat...tabur daun sup..
Huh...mak aku kata nasib baik sempat masak mee tu..hehehehe

 Tapi pagi2 buta xkan nak sarapan mee maggi plak kan....mak aku kata x bagus makan mee maggi ni....KECUALI...diulangi...KECUALI....KECUALI TERPAKSA...hehehee
Kadang2 x kerana terpaksa pun aku makan juga sebab aku suka...hehehe
Kadang2 masa mak aku dah tidur...aku ngan kakak masak mee maggi senyap2 & makan masa tengok TV tengah malam terutama masa cuti sekolah...syyyyyyy...mak aku xtau sebab kitorang basuh mangkuk siap2 & plastik bungkus maggi tu jolok dalam bekas sampah...hahahaa
Bila mak aku kemas kabinet dapur...nampak la macam mak aku tercari2 ....cari mee maggi la tu...hahaha..tapi rasanya mak aku tau kitorang makan...tapi dia x tau bila kitorang makan...heee
Roti sapu butter & jem ni mak kau suruh makan buat sarapan...Mee maggi tu buat bekal makan masa rehat nanti....huhuhu...Aku makan roti tu separuh je...Tapi mee maggi goreng tu clear la...Makan ngan kengkawan aku masa rehat...
 Begitulah ceritanya....hehehehe


No comments:

Post a Comment