Saturday 25 January 2014

TUNA SNDWICH

Bekal hari Jumaat...semalam nyer....
Macam cantik je...macam sedap je.....apa ni..?
 Hehehehe....bawa bekal kek birthday la....hari Jumaat kan birthday aku..tapi beli kek hari Khamis..ala...kek yang mak aku suruh beli kecik je..aku ngan kaka terbeli yang besar...besar la juga kan....1.8kg...
Pagi Jumaat tu mak aku potong masuk dalam tupperware untuk bawa bekal...untuk makan ngan  kawan-kawan...mak aku kata kalau letak kat peti ais tu alamatnya semua orang dalam rumah ni akan jadi "penternak lemak" yang berjaya la...hahahahaha...
Yang bekas merah tu je aku bawa gi kelas..Yang bekas bulat biru tu untuk cikgu Normila...Ala..cikgu yang bagi duit RM10 setiap kali birthday aku tu....Ni pun tupperware cikgu Normila pun...Cikgu Normila kasi Puding Belang masa hari kokurikulum....Cikgu Normila selalu kasi makanan..hari nipun dia kasi Puding Kuah...sedap sangat...tq cikgu....
Resipi kek ni...????
Memang xde la...
Namapun Secret Recipe....
Memang secret la tu...hahahaha...!!!!!

Ni plaks bekal hari ni ...Hari sabtu...
Hari Sabtu ada bekal...?
Adaaaa......
Sebab hari ni kena gi sekolah juga...
Ada Motivasi Thn 6..
Bersama ibu bapa lagi you....
Tapi sedis kan.......
Sepanjang aku sekolah....
Hanya merasa bersama ibu jew....!!!!
Tuna Sandwich jew pun......
Kalau dah dalam bekas tu untuk bekal...harus la dalam pinggan ni untuk sarapan...
Hari ni gi sekolah lambat la sikit sebab Motivasi tu start pukul 8.00....Lagipun time kat camera aku ni memang cepat 10 minit dari waktu yang betul....
Tuna Sandwich ni ada resipi sebab xde secret nyer der....
Tapi resipinya mak aku sebut..aku tulis..

TUNA SANDWICH...bekal hari ni
1tin tuna in water- mak aku xsuka guna tuna mayonis yang dah siap tu sebab mak aku kata rasa dia agak masam
2 sudu mayonis
sikit gula
sikit lada hitam
sikit butter
salad
Roti- hari ni mak aku guna roti Gardenia wholemeal yang plastik bungkus dia warna hijau tu
Mak aku suka roti  ni sebab banyak fiber..tapi aku x berapa suka roti ni sebab rasa dia kasar la...Aku lagi suka roti sandwich putih..
1. Tuna tu hanya ambil isi & buang airnya..
2. Lenyek tuna + mayo + lada hitam + sikit gula = inti
3. Sapu setiap keping roti dengan sikit butter...ni mak aku kata supaya roti tu x la lembik & basah kerana inti dia lembab.
4. Sapu inti pada setiap roti..Lapis dengan salad.sapu lagi inti & lapis lagi satu roti..
5. Kalau rajin potong kulit keliling..Kalau malas xyah...terus makan jew...heee

No comments:

Post a Comment