Tuesday 14 January 2014

PERJALANAN KE PROTON CITY!!!!

Haaaaaaaa...amik kau...!!!
Aku memang tengah boring pun...
Tapi yang aku nak cakap ni bukan boring hari ni....
Ni citer hari Ahad....

BORINGGGG....
Hari Ahad teman mak aku gi Proton City tu...Memang boring la sebab bukan ada apa sangat....Dulu2 1st time gi rasa macam best...bila dah selalu gi...hmmmm...boring la plaks...
Memang mak aku pun dah cakap xyah ikut..tapi aku ngan kakak nak ikut juga....
Bukan sebab x pernah pergi...
Dah selalu sangat pun gi Proton City tu...
Memang xde apa yang best pun selain pemandangannya yang tenang & banyak bukit-bukau & gunung-ganang tu...
Tapi aku nak ikut juga sebab aku kesian ngan mak aku jew...Aku jadi x sedap hati je nak biar mak aku drive sorang2..jauh plak tu....tu yang aku nak ikut sangat....
Lagipun selalunya x lama kat sana...Dah selesai kerja mak aku...aku & kakak ajak maka ku gi makan roti canai kat restoran mamak dekat tasik tu....
Rasa teringin pulak nak makan roti canai kat situ walaupun pagi tu dah beli Chicken Sandwich kat Shell..
Pernah makan sini dulu..sedap...macam happening juga la sebab boleh nampak tasik seberang jalan tu wlaupun agak jauh...Tapi.....
Tapi hari tu namapak lengang je...orang x ramai macam dulu......
Aku nak makan pun rasa x selesa...nampak tu aku makan pun xde feel langsung....nampak lantai & meja dah x bersih macam dulu..
Kakak pun merungut......Kakak kata xde meja yang betul2 bersih..Semua meja nampak berminyak je ..puntung rokok merata...lantai bersepah sisa makanan
 Patutnya dengan view dia yang tenang tu mesti selesa & selera nk makan situ
Napa ni...?
Dah X BEST LANGSUNG...!!!!
NYESAL ...

Ala...napa jadi camtu...pekerja dia pun x  mesra pelanggan..basuh gelas macam hempas gelas je..Tolak kerusi meja kuat2..bunyi macam nak  halau orang je...
Kitorang memang memang selalu juga minum kat restoran mamak macam BRJ , Mohammad Ali & AJ Maju..tapi x macam ni.. pekerja dorang lain tu bagus2 jew..nampaknya mamak tokey restoran  ni kena sound sikit kat pekerja dia....kalau x...lain kali  aku dah x nak gi sini lagi...hehehehe
 sebab sebelum tu mak aku ajak makan mee rebus atau pun makan laksa ngan cendol kat Pak Man Cendol dekat nak masuk hi way tu..tapi aku yang xnak sebab x suka cendol..
Sudahnya...semua nyesal....
Masa balik,mak aku kata nak ikut jalan lain lah plak sebab nak hilangkan boring...
 Ikut Jalan Kampung Slim....
 Hadoiiiiiiiiiii......lagi boring.....
Jalan tu dah la jauh....sunyi sepi......"setahun sekali" baru selisih ngan kereta lain...Kiri kanan ladang kepala sawit je.....
Naik seram pun ada....Mak aku pun kata rasa takut la pulak sebab jalan tu sunyi je....xde rumah orang...x jumpa orang...
kereta pun jarang2 sekali baru selisih...huhuhu
hmmm..memang nyesal lah....

Pastu bila dah nak masuk hi way mak aku ajak la singgah minum cendol tepi jalan....
Hmmm...semua dh xde selera nak makan minum lagi...
LAIN KALI JE LAH....!!!!!

No comments:

Post a Comment